فرماندار مشهد گفت: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا پایان چهارم فروردین ماه جاری یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر-شب اقامت برای زائران بارگاه منور حضرت رضا(ع) در کلانشهر مشهد تامین و به آنها شده است.

یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر-شب اقامت در مشهد به زائران ارائه شد

به گزارش قدس آنلاین، محسن داوری افزود: با توجه به ورود چهار میلیون مسافر به مشهد در این ایام، ۱.۴ میلیون شب اقامت یاد شده در واحدهای اقامتی رسمی و اضطراری مشهد فراهم شده است.

وی ظرفیت اقامتی مشهد هر شبانه روز در مشهد را ۳۷۲ هزار نفر - شب اعلام کرد و ادامه داد: ۱۲۰ هزار نفر-شب اقامت رسمی برای زائران در حدود ۷۰۰ خانه مسافر دارای مجوز، ۲۵۰ هتل، ۳۰۳ هتل آپارتمان و ۳۸۵ مهمانپذیر و بقیه در اقامتگاه های اضطراری شامل ۵۰۰ مدرسه و همچنین اردوگاه‌ها، رواقهای حرم مطهر رضوی، خوابگاه‌های دانشجویی، مهمانسراها و ورزشگاهها تدارک دیده شده است.

فرماندار مشهد گفت: اقامت در واحدهای رسمی طبق نرخ مصوب صورت می پذیرد اما برآورد می شود حدود چهار هزار منزل و اقامتگاه غیررسمی نیز در مشهد طی این روزها به اسکان مسافران پرداخته اند و از آنجایی که امکان نظارت بر این واحدهای شخصی و غیررسمی وجود ندارد دریافت هزینه ها در این واحدها به صورت توافقی ن بوده است.  

داوری همچنین به بازرسی شبانه روزی از واحدهای اقامتی اطراف مشهد اشاره کرد و گفت: مسوولان مشهد و استانداری خراسان رضوی به صورت تمام وقت بر نحوه اسکان زائران و همچنین نحوه ارائه خدمات به آنان نظارت دارند و مسافران می توانند برای آگاهی از اماکن اقامتی خالی با شماره ۱۳۷ تماس گرفته و از ظرفیت های اقامتی رسمی و اضطراری در نظر گرفته شده اطلاع یابند.

شهرستان مشهد گرچه افزون بر ۳.۵ میلیون نفر جمعیت را زیر پوشش دارد که اکثریت آن در کلانشهر مشهد سکونت دارند اما در شرایط عادی تا پیش از بحران کرونا سالانه پذیرای ۳۰ میلیون زائر و مسافر از اقصی نقاط ایران و جهان بوده است. حدود یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر از جمعیت ثابت مشهد ساکن مناطق حاشیه‌ای آن هستند.   

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.