۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱
کد خبر: 792162

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: براساس تحلیل نقشه‌های آینده‌نگری و تصاویر ماهواره‌ای پیش بینی می شود امروز و فردا هوای به نسبت سردی در استان را شاهد باشیم به طوری که دمای هوای امروز مشهد نسبت به روز گذشته با ۱۲ درجه کاهش به ۱۷ درجه بالای صفر می رسد.

دمای هوای مشهد ۱۲ درجه سردتر می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، آذر رضایی پور افزود: این رویداد به واسطه ورود جریان سرد شمالی است که دمای هوای استان را کاهش می دهد و بر همین اساس امروز انتظار وزش باد در ساعات عصرگاهی دور از انتظار نیست ولی از سرعت و شدت وزش باد نسبت به روز گذشته کاسته می‌شود.

وی ادامه داد: با عبور امواج کم ارتفاع در قسمت‌های شمالی استان خراسان رضوی شاهد وقوع بارش‌های پراکنده خواهیم بود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته نیز با توجه به تغییرات فشار هوا، وزش باد در سطح  استان شدید بود به طوری که سرعت وزش باد در سرخس به ۸۳ کیلومتر در ساعت و در شهرستان مشهد به حدود ۶۵ کیلومتر در ساعت رسید.

رضایی پور با بیان این که طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین ۶ تا ۲۹ درجه سلسیوس در نوسان بوده است افزود: در این بازه زمانی قوچان با کمینه دمای هوای یک درجه  زیر صفر و سرخس با بیشینه دمای هوای ۳۴ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط خراسان رضوی بوده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.