سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران از ثبت حدود ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر-شب اقامت در اقامتگاه‌های مجاز استان طی موج نخست سفرهای نوروزی خبر داد.

پرونده موج نخست سفرها نوروزی به مازندران با حدود هفت میلیون اقامت بسته شد

به گزارش قدس آنلاین، مهدی ایزدی روز شنبه با اشاره به پایان موج نخست سفرهای نوروزی در روز جمعه پنجم فروردین اظهار کرد: از ۲۶ اسفند که سفرهای نوروزی آغاز شد تا پایان روز جمعه پنجم فروردین در مجموع ۶ میلیون و ۷۶۸ هزار و ۶۲۸ نفر-شب اقامت نوروزی در مازندران ثبت شد که بیشترین سهم این اقامت‌ها با سه میلیون و ۹۸۱ هزار و ۳۴۰ نفر-شب اقامت مربوط به مهمان‌سراهای ادارات و خوابگاه‌های دانشجویی بود.

وی خاطرنشان کرد: خانه‌مسافرهای ثبت شده مازندران نیز در این مدت حدود ۳۵ درصد اقامت‌های نوروزی معادل دو میلیون و ۳۴۵ هزار و ۶۵۴ نفر-شب اقامت را ثبت کردند. ۲۲۱ هزار و ۲۴۲ اقامت در اقامتگاه‌های موقت و ۳۷ هزار و ۶۷۸ نفر-شب اقامت در تاسیسات اقامتی وابسته به آموزش و پرورش ثبت شد.

این مسئول افزود: در ۹ روز پشت‌سر گذاشته شده ۴۷ هزار و ۹۵۶ اقامت در هتل‌های استان، ۵۰۳۱ اقامت در اقامتگاه‌های سنتی، ۲۲ هزار و ۴۳ اقامت در مجتمع‌های اقامتی، ۳۵۱۹ اقامت در مهمانپذیرها، ۴۲ هزار و ۴۲۴ اقامت در هتل‌آپارتمان‌ها، ۲۹ هزار و ۵۴ اقامت در واحدهای بومگردی و ۳۲ هزار و ۶۸۷ اقامت در متل‌های استان به ثبت رسید.

 سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران درباره تعداد بازدیدهای انجام شده از اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران طی موج نخست سفرهای نوروزی گفت: در مجموع یک میلیون و ۶۹۲ هزار و ۵۶۲ بازدید از جاذبه‌های رسمی مازندران ثبت شد که ۱۰۳ هزار و ۹۷۰ بازدید مربوط به اماکن تاریخی و ۸۸ هزار و ۱۹۴ بازدید مربوط به موزه‌های استان بود.

ایزدی تصریح کرد: ۸۴ هزار و ۴۹۶ بازدید از اماکن تفریحی، ۴۲ هزار و ۹۷۵ بازدید از اماکن مذهبی، ۹۰۰ بازدید از کارگاه‌های صنایع دستی، ۶۱۳ هزار و ۷۲۹ بازدید از مجموعه‌های گردشگری و رفاهی و ۷۵۸ هزار و ۲۹۸ بازدید از جاذبه‌های طبیعی استان ثبت شد.

 وی با اشاره به انجام مستمر و منظم بازدیدهای نظارتی از مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی و مراکز پذیرایی استان نیز اظهار کرد: در این مدت ۴۹۸ بازدید نظارتی توسط همکاران ما به ثبت رسید که منجر به ۱۳ تشویق، ۵۳ تذکر و یک مورد اخطار کتبی شد.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.