وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ظرفیت های فرهنگی خوزستان گفت: ‌این وزارتخانه از ارتباط علمی نهاد کتابخانه های خوزستان با کتابخانه های عراق حمایت می کند.

ارتباط علمی کتابخانه های خوزستان با عراق حمایت می شود

به گزارش قدس آنلاین، محمد مهدی اسماعیلی  در حاشیه بازدید از کتابخانه مرکزی خوزستان با استقبال از ایده ارتباط علمی میان کتابخانه های  این شهر با کشور عراق افزود: ظرفیت های فرهنگی کم نظیر خوزستان به محل اصلی برای تاثیرگذاری فرهنگی در کشورهای منطقه تبدیل می شود.

وی ادامه داد: وزارت ارشاد به خوزستان به دلیل بافت فرهنگی مشترک میان خوزستان و کشورهای هم جوار، به عنوان فرصت کم نظیر و بی نظیر برای اعتلا و گسترش فرهنگ ایرانی و اسلامی در منطقه نگاه می کند و ایده ارتباط علمی میان نهاد کتابخانه های خوزستان با کتابخانه های اعتاب مقدس عراق در راستای بهره گیری از این ظرفیت است.

اسماعیلی ضمن تاکید بر ضرورت بازسازی و تعمیر اساسی کتابخانه مرکزی اهواز گفت: این کتابخانه آبرو و اعتبار خوزستان است و باید تعمیر و بازسازی آن در اولویت قرار گیرد.

وی همچنین در بازدید از بخش کتاب های بریل ویژه نابینایان این کتابخانه بر تامین اعتبار برای تقویت چاپ کتاب ویژه نابینایان تاکید کرد.

کتابخانه مرکزی اهواز ۱۲ سال پیش به عنوان یکی از نخستین کتابخانه های مرکزی استانی در کشور به بهره برداری رسید. قدمت ساختمان و همچنین تامین نشدن اعتبار بازسازی این کتالخانه در سال های اخیر، وضعیت بهره برداری از این کتابخانه را با مشکل مواجه کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه‌ای ۲ روزه به منظور بازدید از محل اسکان راهیان نور، بررسی مسائل و مشکلات کاروان‌ها به استان خوزستان سفر کرده است.

دیدار با نماینده ولی فقیه، استاندار خوزستان و همچنین خانواده آیت الله علی شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، از جمله برنامه های دو روزه وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی به استان خوزستان است.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.