فرمانده نیروی انتظامی گفت: با توجه به ترددهایی که سامانه‌ها ثبت کردند در مقایسه با سال گذشته، ۵۰ درصد افزایش سفر داشتیم و پیش‌بینی ما این است که تا روز ۱۴ فروردین این وضعیت سفرها ادامه داشته باشد.

مسافرت‌های نوروزی ۵۰ درصد افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه بازدید از پلیس‌راه اصفهان- شیراز، اظهار داشت: سفرهای نوروزی امسال تاکنون به خوبی انجام شده و تردد در همه مسیرها به راحتی در حال انجام است و هیچ جاده‌ای مسدود نیست و در برخی محورها به دلیل تراکم و شلوغی جاده، تردد به کندی صورت می‌گیرد.

وی افزود: با توجه به ترددهایی که سامانه‌ها ثبت کردند در مقایسه با سال گذشته، ۵۰ درصد افزایش سفر داشتیم و پیش‌بینی ما این است که تا روز ۱۴ فروردین این وضعیت سفرها ادامه داشته باشد.

اشتری با اشاره به اینکه مسافران نباید بازگشت از سفر را به روزهای پایانی موکول کنند، ادامه داد: توصیه من به مسافرین این است که برای بازگشت دو روز زودتر اقدام کنند و کسانی که شغل اداری و یا فرزندی که به مدرسه می‌رود، ندارند دو روز دیرتر اقدام به بازگشت به شهرهای خود کنند.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: توصیه دیگر این است که در حال خستگی و خواب آلودگی رانندگی نکنند چرا که علت بیشتر واژگونی‌ها و تصادف‌هایی که رخ داده، خستگی راننده بوده است و راننده‌ها باید بعد از هر دوساعت رانندگی یک ربع استراحت داشته باشند و با آمادگی بیشتر سفر خود را ادامه دهند و طول مسیر جاده ها را جزو سفر خود بدانند و از مسیر استفاده کنند.

وی ادامه داد: تراکم به سمت جنوب و شمال کشور و خراسان رضوی افزایش داشته است و آمار تصادف‌ها ۷ درصد و تلفات جانی ۲۲ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است و این کاهش نشان دهنده فرهنگ مردم در رانندگی و فعالیتی است که همکاران ما در جاده‌ها داشته‌اند.

اشتری خاطرنشان کرد: این چند روز باقی مانده از تعطیلات را هم مردم دقت کنند تا سفر خوبی داشته باشند و نیروهای پلیس تا ۱۵ فروردین ماه چه داخل شهرها برای امنیت مردم و چه در جاده‌ها در خدمت آن ها هستند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.