رئیس جمهور گفت: این دولت باید «خوش حساب» باشد و مبلغ محصولی مانند گندم را که خریداری می‌کند، بلافاصله به کشاورز بپردازد.

این دولت باید «خوش‌حساب» باشد/ وقتی دولت مقرراتی تعیین می‌کند، همه از آن تبعیت کنند

به گزارش قدس آنلاین، آقای سید ابراهیم رئیسی گفت: دولت در ماه‌های گذشته کمبودهای موجود را برطرف کرده است، اما لازم است با تسهیل شرایط و مقررات همچنان برای تهیه اقلام مورد نیاز کشور اقدام شود و در این راستا همه دستگاه‌ها با جدیت موضوع را پیگیری کنند.

امسال قیمت خرید تضمینی گندم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده.

وزیر کشور ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ تأکید کرده بود که کمبودی در کالاهای اساسی کشور وجود ندارد. آقای احمد وحیدی گفته بود که «گرانی یا باید به علت کمبود ایجاد شود یا به علت تغییر در برخی از مسائل اقتصادی، اما این‌ها اتفاق نیفتاده و این افزایش‌های بی‌مورد اصولاً هیچ منطقی ندارد.

این در حالی است که ۵ فروردین ۱۴۰۱ یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس از کمبودهایی در ذخایر استراتژیک کشور خبر داد. آقای جلال محمودزاده گفت «با کمبودهایی در ذخایر استراتژیک کشور روبه رو هستیم و تبعات حذف ارز ترجیحی هم نه با ۲۰۰ هزار تومان یارانه بلکه با ۱ میلیون تومان هم جبران نخواهد شد.»

او اضافه کرد که جنگ اوکراین و روسیه باعث شد که برخی کالاها و ذخایر استراتژیک مانند ذرت، سویا و نهاده‌های دامی به اندازه کافی پاسخگوی نیاز کشور نباشد و کمبودهایی در سال ۱۴۰۰ هم رخ دهد.

رئیس جمهور امروز در نشست هیئت دولت بر برخورد به‌هنگام و قاطع با تخلفات در دولت تأکید کرد. آقای رئیسی گفت که «وقتی دولت ضابطه و مقرراتی تعیین و به مجریان ابلاغ می‌کند، همه دستگاه‌ها موظف هستند از آن تبعیت کنند.»

آقای رئیسی اضافه کرد که «برخورد و برکناری کسانی که برخلاف ضوابط عمل می‌کنند، مطالبه عمومی است.»

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.