رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهرهای کوهسرخ و نیشابور در شرایط قرمز کرونایی قرار گرفت.

افزایش شهرهای نارنجی کرونایی/۲ شهرستان خراسان رضوی در شرایط قرمز قرار گرفت

به گزارش قدس آنلاین؛ محمد پهلوان اظهار کرد: در حال حاضر پنج شهر خراسان رضوی شامل بردسکن، خلیل‌آباد، فیروزه، قوچان و کاشمر نیز در وضعیت نارنجی قرار دارد که این تعداد نشان‌دهنده افزایش این رنگ‌ها نسبت به هفته گذشته است.

وی با بیان اینکه بر اساس اعلام وزارت بهداشت شهرهای بینالود، تربت جام و زاوه در شرایط آبی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: سایر شهرهای استان نیز در وضعیت زرد قرار دارد.

پهلوان افزود: در حال حاضر ۳۲۸ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شده‌اند که ۲۴۵ نفر از این تعداد متعلق به دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند.

وی با بیان اینکه طی یک روز گذشته ۱۳۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند، افزود: از این تعداد ۹۸ نفر در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری شدند.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد تعداد بیماران بدحال مبتلا به کرونا بستری در بخش‌های مراقبت ویژه استان را ۹۰ بیمار و سهم دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد از این تعداد را ۶۷ بیمار اعلام کرد و گفت: در حال حاضر بیش از یک‌چهارم بیماران بدحال بستری مبتلا و یا مشکوک به کرونا استان در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند و بر اساس بررسی‌های انجام شده، اکثر بیماران بدحال افراد واکسن نزده یا مبتلا به بیماری‌های مزمن هستند.

وی با اشاره به اینکه طی یک روز گذشته ۷۷۸ بیمار مبتلا به کرونا به مراکز خدمات جامع سلامت ‌و یا اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه کرده‌اند، تصریح کرد: عموم مردم در صورت بروز علائم مشکوک به کرونا به نزدیکترین مرکز درمانی سطح یک و ۲ مراجعه کنند و از خوددرمانی و مراجعه دیرهنگام بپرهیزند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.