سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: از ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۰ تا ۱۲ فروردین ماه امسال ۱۳ میلیون و ۹۴۳ هزار و ۹۲۷ نفر از مسافران نوروزی در مازندران اقامت داشتند.

اقامت ۱۳ میلیون مسافر نوروزی در مازندران

به گزارش قدس آنلاین، مهدی ایزدی در جمع خبرنگاران ستاد تسهیلات سفر استان با بیان اینکه از ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۰ تا ۱۲ فروردین ماه امسال ۱۳ میلیون و ۹۴۳ هزار و ۹۲۷ نفر از مسافران نوروزی در مازندران اقامت داشتند، اظهار کرد: تاکنون ۸۸ هزار و ۳۲۵ نفر در هتل‌ها و ۱۲ هزار و ۶۴۶ نفر در اقامتگاه‌های سنتی و ۴۱ هزار و ۹۰۳ نفر در مجتمع‌های گردشگری اقامت داشتند.

وی گفت: ۶ هزار و ۳۲۸ نفر در مهمانپذیرها، ۹۳ هزار و ۸۶۹ نفر در هتل آپارتمان، ۵۹ هزار و ۲۳۲ نفر در اقامتگاه‌های بومگردی، ۴ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۵۹۸ نفر در خانه مسافرها، ۶۶۹هزار و ۲۳۵ نفر در اقامت‌گاه‌های موقت، ۱۱۷ هزار و ۹۳ نفر در اقامت‌گاه‌های وابسته به آموزش و پرورش و ۸ میلیون و ۴۶۱ هزار و ۶۸۶نفر در سایر مراکز اقامتی اقامت داشتند.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه ۴۳۷ مورد بازدید نظارتی از مراکز اقامتی و ۹۴ مورد بازدید از دفاتر خدمات مسافرتی انجام شد، افزود: ۱۹۸ مورد بازدید هم از رستوران‌ها و مراکز پذیرایی و بین‌راهی انجام شده است.

این مسؤول اظهار کرد: ۹۸ مورد تذکر به مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی و مراکز پذیرایی از ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۰ تا ۱۲ فروردین ماه امسال داده شد.

ایزدی بیان کرد: ۳ میلیون و۹۴۴ هزار و ۲ از بازدید جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی از سوی مسافران نوروزی انجام شده است که ۲۵۴ هزار و ۲۸۶ مورد از اماکن تاریخی، ۱۳۷ هزار و ۹۷۹ مورد از اماکن تفریحی، ۲ هزار و ۱۰۰ مورد از صنایع دستی و یک میلیون و ۹۳۴ هزار و ۲۰۳ مورد از مراکز طبیعی و ۱۸۲ هزار و ۸ مورد از موزه‌های استان مازندران بازدید انجام شد.

وی تعداد شکایت از مراکز اقامتی را در این مدت ۲۸ فقره اعلام کرد و افزود: یک فقره شکایت از دفاتر خدمات مسافرتی و تورها و ۳ فقره از جاذبه‌های گردشگری گزارش شده است.

ایزدی مجموع بازدیدهای نظارتی از مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی، رستوران‌ها، و مراکز پذیرایی و بین راهی را ۸۵۰ مورد اعلام کرد.

منبع: فارس

انتها ی خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.