وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ساخت و سازهای لاکچری باید متوقف شوند، گفت: در برخی دانشگاه‌ها از پول پرسنل ساخت و سازهای عجیب انجام شده در حالی که بالغ بر ۲۲۰ پروژه نیمه ساخت بیمارستانی و ۴۳۰۰ خانه بهداشت ناتمام داریم.

ساخت و ساز لاکچری را متوقف کنید/استخدام نیروی غیرمتخصص ممنوع

به گزارش قدس آنلاین، بهرام عین اللهی امروز  در دیدار  با مدیران معاونت های توسعه مدیریت و منابع، آموزشی، بهداشت، تحقیقات و فناوری، فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت افزود: این کارها باید متوقف شود، بر روی این پروژه ها کنترل دقیق انجام دهید و باید استانداردها در اجرای پروژه ها مشخص باشد.

جابجایی نیروی غیر متخصص ممنوع

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه استخدام نیروی غیرمتخصص از این پس ممنوع است، ادامه داد: نیروهای هر بخش باید توسط مدیران ارزشیابی شده  و اگر کارآیی لازم را ندارند تعیین تکلیف شوند.

وی با بیان اینکه همایش ها را از این پس به صورت حضوری برگزار کنید، اظهارداشت: ایران پتانسیل دارد که در علوم پزشکی منطقه حرف اول را بزند پس برگزاری کنفرانس های علمی بین المللی را از طرف ایران تقویت کنید.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه همه می گویند بهداشت باید اولویت باشد ولی در عمل این اتفاق نمی افتد، گفت: من در برنامه خودم بهداشت را اولویت داده بودم ولی هنوز این اتفاق نیفتاده، برای رفع مشکلات مالی این حوزه باید سهمی از درآمدهای اختصاصی دانشگاه ها به حوزه بهداشت تعلق پذیرد.

عین اللهی تاکید کرد: روسای دانشگاه ها موظف اند به بخش بهداشت  به صورت ویژه نگاه کنند، باید ریشه یابی شود که چگونه بهداشت در دوره ای بسیار درخشان ظاهر شد.

به گفته وی، در همین قضیه کرونا هزینه درمان هر بیمار ۴۰ میلیون تومان بود ولی هزینه هر واکسن ۸ دلار شد. این فرق حوزه بهداشت را با سایر حوزه ها نشان می دهد که چقدر توجه به آن مهم است.

وزیر بهداشت با ابراز رضایت از عملکرد حوزه بهداشت در واکسیناسیون و کرونا، تصریح کرد:  ایران در مهار کرونا در دنیا نمره قبولی گرفت و زحمات کادر بهداشت در این رویداد ارزشمند بود.

 عین اللهی توجه ویژه به مساله جمعیت را خواستار شد و اظهار داشت: مساله جمعیت از دغدغه های مقام معظم رهبری است. متاسفانه سیاست هایی که تاکنون در این حوزه اجرا شده  منجر به فاجعه شده و باید برای مساله جمعیت هر چه می توانیم تلاش کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه با اشاره به این که مراکز تحقیقاتی فقط باید با مجوز معاونت تحقیقات تاسیس شوند، گفت: روسای این مراکز نباید مادام العمر رییس باشند بلکه عملکرد آنها باید ارزشیابی شود تا امکان فعالیت اساتید دیگر در این مراکز نیز فراهم شود.

 عین اللهی تاکید کرد: معاونت تحقیقات و فناوری باید کل حوزه پژوهش وزارتخانه را رصد کند و برای تمام این حوزه برنامه داشته باشد، با توجه به  شعار سال که رهبر انقلاب فرمودند باید شرکت های دانش بنیان دوبرابر شوند، عملکرد این معاونت بسیار مهم است. بسیاری از نیروها در دانشگاه ها و بورد هستند که می توانند به شما کمک کنند، بنابراین تا می توانید از توانمندی های آنان استفاده کنید.

وی در خصوص وام های دانشجویی خاطرنشان کرد: گردش مالی وزارت بهداشت زیاد است و صندوق رفاه اصلا نباید در زمینه اعطای وام مشکل داشته باشد. اگر می بینید بانکی در این زمینه همکاری نمی کند با یک بانک دیگر قرارداد ببندید.

عین اللهی بر رسیدگی به وضعیت خوابگاه های دانشجویی و مساله رفاهی دانشجویان تاکید کرد و افزود: در مساله واکسیناسیون کنار هم قرار گرفتن دانشجویان و نیروهای مسلح نشان داد اگر کنار هم باشیم و هم افزایی کنیم کارهای بزرگی می توان انجام داد.

تشکیلات درمان نیاز به تحول دارد

وزیر بهداشت با بیان اینکه تشکیلات درمان نیاز به تحول دارد،   ادامه داد: معاونت درمان به عکس معاونت های دیگر هیچ شورایی که وزیر در آن عضو باشد ندارد، رییس جمهور در تمام شوراها حضور فعال دارند و ما هم باید در این راستا گام برداریم.

 عین اللهی در پایان تاکید کرد: ضروری است تمام معاونت ها با هم در ارتباط باشند و هر مدیر برنامه کوتاه مدت اجرایی و فصلی ارائه دهد تا بر اساس آن مورد ارزشیابی قرار گیرد.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.