رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: مردم از اینکه رئیس‌جمهور جهادی جایگزین رئیس‌جمهور خانه‌نشین و چشم‌دوخته به دشمن شده، خوشحال هستند اما دو مسأله دولت انقلابی را تهدید می‌کند.

دو مسأله دولت انقلابی را تهدید می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام حسن شجاعی‌علی‌آبادی نماینده مردم خرمدره و ابهر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در نطق میان‌دستور با بیان اینکه حاکمیت تفکر انقلابی در قوای سه‌گانه بعد از بن‌بست تفکر غربگرا امید به حل مشکلات را در مردم افزایش داده است، اظهار داشت: مردم از اینکه رئیس‌جمهور جهادی جایگزین رئیس‌جمهور خانه‌نشین و چشم‌دوخته به دشمن شده، خوشحال هستند اما دو مسأله دولت انقلابی را تهدید می‌کند.

وی در توضیح این دو تهدید گفت: تهدید نخست نفوذ عناصر غیرانقلابی در این دولت است که ۸ سال حاکمیت دولت غربگرا زمینه نفوذ این افراد را فراهم کرده است؛ تهدید دوم نیز نفوذ دستگاه فکری و محاسباتی غیرانقلابی است که همچنان در بخش‌هایی از دولت مثل آب، برق و مسکن جریان دارد.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: وعده‌های دولت انقلابی نه با وجود نفوذی‌های دولت غربگرای گذشته و نه با متأثران از تفکر و دستگاه محاسباتی غربی، قابل تحقق نخواهد بود.

شجاعی‌علی‌آبادی در ادامه به مذاکرات ایران و ۱+۴ در وین با هدف لغو تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط کشور و جهان، اراده نظام جمهوری اسلامی بر مذاکره بوده، اما راهبرد دولت قبل که هر توافقی بهتر از عدم توافق است را مردود می‌دانیم و معتقدیم توافق خوب یعنی حفظ عزت ملی در عین انتفاع اقتصادی مردم.

وی ادامه داد: مراقب باشیم در بستر مذاکرات پیام ضعف و نیاز ارسال نشده است؛ قطعا آمریکا بیشتر از ایران نیازمند توافق است اما اگر پیام ضعف ارسال کنیم توافق خوب دور از دسترس خواهد بود.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با تأکید بر اینکه متن توافق باید متوازن باشد اظهار داشت:‌بر اساس یک متن متوازن، ستانده‌های ما باید شامل انتفاع اقتصادی همراه با راستی‌آزمایی باشد و داده‌هایمان هم نباید شامل حقوق مسلم هسته‌ای باشد.

وی تصریح کرد: همانطور که تجربه نشان داد امضای جانکری تضمین نیست امروز هم بیانیه بایدن تضمین نخواهد بود.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به اهمیت فرامتن توافق احتمالی گفت:‌مراقب راه‌های گریز آمریکا از تعهداتش باشید، البته ایران از گذشته درس گرفته و باید بدانیم که اگر ابتکارات احتمالی آمریکا برای فرار از تعهداتش پیش‌بینی و مسدود نشود عملاً فلسفه مذاکرات از بین می‌رود.

وی تأکید کرد:‌با صراحت اعلام می‌کنیم که موافق مذاکره و توافق خوب هستیم اما گاهی از برخی افراد دخیل در مذاکرات گذاره‌هایی می‌شنویم که در تضاد با مبانی انقلاب اسلامی است از جمله اینکه بدون مذاکره با آمریکا امکان توافق نیست!

نماینده مردم ابهر و خرمدره در مجلس در پایان خطاب به دولت تأکید کرد: مشکلات امروز مردم بیش از آنکه ناشی از تحریم خارجی باشد، تحت تأثیر تحریم داخلی ناشی از عملکرد دولت قبل است؛ امروز امکان توافق خوب با اتکا به عملکرد مناسب دولت وجود دارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.