۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۷
کد خبر: 792995

تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی قطر کار آسان‌تری نسبت به جام جهانی روسیه خواهد داشت و این توجیهی برای خوش‌شانس‌تر بودن سرمربی کنونی تیم ملی نسبت به سکان‌دار اسبق این تیم است.

چرا اسکوچیچ خوش‌شانس‌تر از کی‌روش است؟

به گزارش قدس آنلاین، تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی قطر با تیم‌های انگلیس، آمریکا و برنده دیدار ولز، اوکراین/ اسکاتلند هم‌گروه شد؛ گروهی که آسان نیست؛ اما نسبت به دوره پیشین جام جهانی گروه آسان‌تری محسوب می‌شود. در جام جهانی روسیه ملی‌پوشان فوتبال ایران با تیم‌های اسپانیا، پرتغال و مراکش هم‌گروه بودند و در آن زمان تصور این بود که این تیم در گروه خود حتی یک امتیاز هم نمی‌تواند کسب کند اما در نهایت و برخلاف پیش‌بینی‌ها، شاگردان کی‌روش ۴ امتیاز کسب کرده و اگر کمی خوش‌شانس بودند، می‌توانستند برای اولین بار به مرحله حذفی جام جهانی صعود کنند.

در جام جهانی قطر مهم‌ترین حریف ایران، تیم انگلیس است؛ تیمی که ستاره‌های زیادی در اختیار دارد اما تجربه ثابت کرده این ستاره‌ها در کنار هم نمی‌توانند تیم خوبی را تشکیل دهند. هر چند در چند سال اخیر و از زمان سرمربیگری «گرت ساوت‌گیت»، سه‌شیرها توانسته‌اند وضعیت بهتری پیدا کنند. مهم‌ترین چالشی که اسکوچیچ برای بازی با انگلیس دارد این است که فوتبال ایران همیشه مقابل فوتبال انگلیس با مشکل روبرو بوده و مصداق بارز این موضوع عملکرد ضعیف بازیکنان مطرح فوتبال ایران در لیگ‌های فوتبال انگلیس بوده است. بازیکنانی همچون علیرضا جهانبخش، کریم باقری، حسین کعبی، سعید عزت‌الهی، رضا قوچان‌نژاد و کریم انصاری‌فرد در طول سال‌های گذشته در لیگ برتر و همچنین دسته یک انگلیس بازی کردند اما هیچ کدام از آنها نتوانستند عملکرد قابل قبولی در این لیگ‌ها داشته باشند.

از طرفی تیم ملی فوتبال ایران از بازی مقابل آخرین تیم انگلیسی اصلا خاطره خوبی ندارد. پیش از جام جهانی ۲۰۰۶ و زمانی که برانکو ایوانکوویچ هدایت تیم ملی ایران  را بر عهده داشت، این تیم برای برگزاری ۳ بازی دوستانه به انگلیس رفت. تیم ملی در اولین بازی خود مقابل تیم دسته اولی کویینز پارک رنجرز رفت و ناباورانه با ۳ گل مغلوب شد. ۲ بازی بعدی ایران مقابل میلوال و پورتسموث هم به دلایل نامشخص لغو شد. به همین خاطر مهمترین چالش اسکوچیچ در جام جهانی قطر، سبک بازی تیم ملی ایران مقابل انگلیس خواهد بود و اگر بتواند در این مسیر موفق باشد، می‌توان امیدوار بود انگلیس را دچار مشکل کند.

ملی‌پوشان فوتبال ایران در جام جهانی روسیه توانستند تیم‌های بزرگی همچون اسپانیا و پرتغال را دچار مشکل کنند و می‌توانند برابر انگلیس هم زنگ تفریح «نباشند.» همچنین کسب امتیاز برابر آمریکا و برنده دیدار ولز با برنده اسکاتلند و اوکراین امکان‌پذیر است.

پس توقع می‌رود اسکوچیچ و دستیارانش در تحلیل‌های خود از رقبای تیم ملی در جام جهانی، قدرت آنها را فراتر از تصور قلمداد نکنند تا تیم ملی مقابل این تیم‌ها از پیش‌ بازنده نباشد. ملی‌پوشان فوتبال ایران اگر بتوانند روزهای خوب خود را در قطر تکرار کنند، حتی شانس صعود از مرحله گروهی را هم دارند. از طرفی اسکوچیچ نسبت به کی‌روش از شانس بزرگ‌تری هم برخوردار است؛ اگر در زمان کی‌روش بهترین بازیکنان ایران در لیگ هلند بازی می‌کردند، اسکوچیچ بازیکنانی را در اختیار دارد که یا همچون طارمی در لیگ قهرمانان اروپا درخشش باورنکردنی داشته یا همچون سردار آزمون در تیم بزرگی همچون بایر لورکوزن بازی می‌کند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.