با کناره‌گیری «ایدیت سیلمن» یکی از اعضای ائتلاف کابینه رژیم صهیونیستی این ائتلاف، اکثریت را برای تصویب قانون در کنست از دست داد.

کابینه رژیم صهیونیستی اکثریت کنست را از دست داد

به گزارش قدس آنلاین، پس از اعلام استعفای ایدیت سیلمن، نماینده حزب یمینا، ائتلاف کابینه رژیم صهیونیستی اکثریت را در کنست از دست داده و بنت به دنبال دیدار با لاپید برای بررسی و گفت‌وگو درمورد  این بحران است.

شبکه صهیونیستی کان گزارش داد که سیلمن از حزب راست‌گرای «یامینا» که در کنست به عنوان رهبر نمایندگان ائتلاف فعالیت می‌کرد، اعلام کرده که از ادامه همکاری با ائتلاف کنونی منصرف شده است. او علت خروج خود از پارلمان را «لطمه زدن به هویت یهودی» خوانده و گفته است: «من به تلاش خود ادامه خواهم داد تا دوستانم را متقاعد کنم به خانه بازگردند و یک کابینه راست‌گرا تشکیل دهند. می‌دانم که من تنها کسی نیستم که چنین احساسی دارد. در این کنست می‌توان کابینه دیگری تشکیل داد».

بنا به گزارش‌ها، سیلمن پیش از کناره‌گیری به نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس حزب یامینا اطلاعی نداده و او از طریق رسانه‌ها متوجه شده که اکثریت را از دست داده است.

خبرگزاری شهاب گزارش داده است که بنیامین نتانیاهو به سیلمن وعده داده در صورت پیوستن به حزب وی، در کابینه بعدی به عنوان وزیر بهداشت منصوب شود.

با استعفای سیلمن، حامیان کابینه نفتالی بنت در کنست از ۶۱ کرسی به ۶۰ کرسی تقلیل پیدا خواهند کرد و ائتلاف کابینه هم‌اکنون اکثریت را برای تصویب قانون در کنست از دست داده است. 

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.