نمایندگان مجلس، لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به موافقتنامه اروپایی حمل و نقل محصولات خطرناک را به تصویب رساندند.

ایران به موافقت‌نامه اروپایی حمل و نقل محصولات خطرناک می‌پیوندد

به گزارش قدس آنلاین، نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز   با اصل و جزئیات لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به موافقتنامه اروپایی حمل و نقل محصولات خطرناک از طریق جاده موافقت کردند.

متن ماده واحده به شرح زیر است، به دولت جمهوری اسلامی ایران اجازه داده می شود نسبت به امضای موافقتنامه اروپایی حمل و نقل محصولات خطرناک از طریق جاده (ای دی آر) مشتمل بر هفده ماده به شرح پیوست اقدام و اسناد الحاق را نزد امین اسناد تودیع نماید.

بر اساس تبصره این ماده، در اجرای این موافقتنامه و اصلاحات بعدی آن رعایت اصول هفتاد و هفتم (۷۷)، یکصد و بیست و پنجم(۱۲۵) و یکصدو سی و نهم (۱۳۹) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران الزامی است.

سخنگوی کمیسیون عمران با اشاره به لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به موافقتنامه اروپایی حمل و نقل محصولات خطرناک از طریق جاده (ای دی آر) درباره مزیت های موافقتنامه، توضیح داد و اظهار داشت: کلیات این موافقتنامه به صورت تیتر است، موقعیت جغرافیایی کشور ما بسیار مهم است و بسیاری از کشورها به صورت ترانزیتی از کشور ما عبور می کنند و کالاهای خطرناک را هم حمل می کنند.

وی ادامه داد: همچنین کشور ما برخی از این کالاهای خطرناک را صادر می کنند و کشورهای اروپایی از جمله اتریش به دلیل حمل این مواد از رانندگان عوارض بالایی اخذ می کند، هم اکنون ۳۶ کشور به این موضوع پیوسته اند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.