نتیجه یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد شانس رقیب رئیس‌جمهور فعلی فرانسه برای پیروز شدن در انتخابات رو به افزایش است.

افزایش محبوبیت لوپن در کارزار انتخابات فرانسه در مقابل کاهش محبوبیت مکرون

به گزارش قدس آنلاین، موسسه «هریس اینتراکتیو» فرانسه نتیجه نظرسنجی برای هفته‌نامه «چلنجس» را منتشر کرد که آن از رقابت شدید بین امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور این کشور و مارین لوپن، رهبر حزب راستگرای تجمع ملی خبر می‌دهد.

براساس گزارش رویترز در گزارش این هفته‌نامه آمده است: برای اولین بار است که این دو فینالیست(انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در سال ۲۰۱۷) اینقدر به هم نزدیک شده‌اند». طبق این گزارش، رئیس‌جمهور فرانسه کشور در برابر رهبر حزب راست افراطی «جبهه ملی» طی نظرسنجی‌های ماه گذشته میلادی در این کشور ۵۳ درصد در برابر ۴۷ درصد و همچنین ۵۸ درصد در برابر ۴۲ درصد را ثبت کرده است.

رویترز نیز درباره نوشت: «نظرسنجی روز دوشنبه در فرانسه همانند دیگر نظرسنجی‌های صورت گرفته در این کشور همچنان امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه را پیروز انتخابات ریاست جمهوری نشان می‌دهد با این حال پیشتازی او به دلیل ورود دیر هنگامش به کارزار انتخاباتی و تغییر توجه احتمالی او به دلیل بحران اوکراین، کاهش یافته و مکرون هنوز هم روی اصلاحات اقتصادی نامحبوبش که شامل بالا بردن سن بازنشستگی است، تمرکز کرده و این موضوع باعث ناراحتی هوادارانش شده است».

روز گذشته نیز لوپن در سخنانی علیه مکرون اعلام کرد او چشم اندازی ندارد و نمی‌داند که کجاست. او در آغاز دوره ریاست جمهوری می‌خواست انرژی هسته‌ای را حذف کند، در پایان دوره ریاست جمهوریش فعالیت‌های هسته‌ای را از سر می‌گیرد و غیره. او ما را به کجا می‌برد؟ رهبری که چشم انداز روشنی ندارد، سیاستی خطرناک در پیش می‌گیرد.

امانوئل مکرون، جوان‌ترین رئیس جمهور تاریخ فرانسه در دوران پنج ساله حاکمیت خود با بحران‌های زیادی از جمله تظاهرات «جلیقه‌زردها» و همه گیری ویروس کرونا روبرو بوده است. مکرون مسئله مسکن را به محور برنامه‌های تبلیغاتی خود در سال ۲۰۱۷ تبدیل کرد. امروز، افزایش تورم در فرانسه و اتحادیه اروپا رکوردشکنی کرده و مسکن در حال حاضر گران‌تر از زمان بحران کرونا است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.