۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰
کد خبر: 793104

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران گفت: برنامه‌ریزی و آمادگی لازم برای پیک مصرف تابستان انجام شده و همه امکانات فنی و کارشناسی برای حفظ پایداری شبکه برق پایتخت در سال جاری به کار گرفته شده است.

تابستان امسال قطعی برق داریم؟

به گزارش قدس آنلاین، کامبیز ناظریان در نشست شورای معاونان و مدیران این شرکت، ابراز کرد: با برنامه ریزی و تلاش شبانه روزی و مستمر در تعطیلات نوروزی از وقوع هرگونه خاموشی در آغاز فصل بهار به منظور رفاه حال هرچه بیشتر شهروندان و مسافران در پایتخت جلوگیری شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ اضافه کرد: پایداری شبکه و عبور از پیک تابستان ۱۴۰۱ از مهمترین اهداف آتی این شرکت است.

ناظریان اظهار کرد: استفاده از ظرفیت‌های دانش بنیان در سال ۱۴۰۱ در مجموعه توزیع برق شهر تهران نیز سرلوحه فعالیت‌ها قرار گرفته است و بر همین اساس انتظار داریم به موازات اقدام‌های انجام شده در بخش اصلاح و بهینه سازی شبکه، افزایش ظرفیت و کاهش تلفات، با کنترل هوشمند بار و بهره گیری از توان مشاوران و شرکت‌های دانش بنیان و همکاری مشترکان بزرگ به‌ویژه اداره‌ها و دستگاه‌های اجرایی، بتوانیم تابستان پیش رو را با موفقیت پشت سر بگذاریم.

گفتنی است؛ بر اساس این گزارش در روزهای گذشته علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو گفت: در زمینه توسعه طرح‌های نیروگاهی پیش‌بینی شده مجموعاً ۶ هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاهی کشور اضافه شود که ۴ هزار و ۵۰۰ مگاوات آن در چارچوب طرح‌های نیروگاهی است، البته بخشی از آن به بهره‌برداری رسیده و بخش دیگر تا فصل تابستان به بهره‌برداری خواهد رسید.

وزیر نیرو اظهار کرد: از این میزان ۵۰۰ مگاوات از محل نیروگاه‌های تجدیدپذیر به بهره‌برداری خواهد رسید و ۱۰۰۰ مگاوات نیز با ارتقا توان نیروگاه‌های موجود با طرح‌های دانش‌بنیانی که نیروگاه‌ها اجرا شده است به بهره‌برداری خواهد رسید، در واقع بدون اضافه کردن سوخت و بدون سرمایه‌گذاری گسترده و صرفاً با استفاده از روش‌های دانش‌بنیان ۱۰۰۰ مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌ها اضافه کردیم.

منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.