تبلیغات محیطی دیدار استقلال و پیکان به قدری غیرحرفه‌ای و آشفته بود که هر بیننده تلویزیونی را آزار می‌داد اما ظاهرا برای باشگاه استقلال درآمدزایی و «پول» از احترام به مردم مهمتر است.

اقدام غیرحرفه‌ای استقلال برای «پول»/ دیدن تبلیغات با کمی فوتبال!

به گزارش قدس آنلاین، بدون شک تبلیغات محیطی یکی از اصلی ترین راه‌های درآمدزایی باشگاه هاست و باید به آنها حق داد در شرایطی که حق پخش تلویزیونی را دریافت نمی‌کنند از راه تبلیغات بخشی از مشکلات مالی خود را حل کنند. با این حال باید در این درآمدزایی هم اصول حرفه‌ای و مهمتر از آن احترام به بیننده تلویزیونی و تماشاگران حاضر در ورزشگاه رعایت شود.

باشگاه استقلال که از ابتدای فصل به درستی تلاش کرد تبلیغات محیطی دیدارهای خانگی اش را در اختیار بگیرد و موفق به این کار هم شد، در دیدارهای گذشته هم روش‌های غیرحرفه ای را برای تبلیغات در ورزشگاه آزادی اجرا می‌کرد اما آنچه در دیدار برابر پیکان رقم خورد هر مرز غیرحرفه ای بودن را در نوردید و تا آستانه صورت مربیان و بازیکنان نیمکت نشین هم آمده بود.

استفاده چند لایه و چند طبقه از فضای روبروی جایگاه، استفاده از تورهای کناری دروازه، استفاده از پشت تور دروازه، استفاده از کل خط عرضی پشت دروازه، استفاده از فضای مقابل داور چهارم روی زمین، استفاده از فضای نزدیک به نیمکت دو تیم روی زمین با فونت‌ها و اندازه‌های نامتعارف را به تابلوی پرتعداد پشت دروازه‌های و هر نقطه خالی از ورزشگاه اضافه کنید تا ببینید باشگاه استقلال برای درآمدزایی هر کاری کرده است.

در چنین شرایطی وقتی دوربین تلویزیونی زمین را از نمای باز نشان می‌دهد فقط تابلوهای تبلیغاتی دیده می‌شوند و تصویر کوچکی هم از بازیکنان و صحنه بازی دیده می‌شود؛ یعنی تماشای تبلیغات با کمی چاشنی فوتبال!

البته که این روش تبلیغ چند سالی است بر روی پیراهن بازیکنان استقلال وجود دارد و از تمام فضاهای روی پیراهن استفاده شده است اما اینکه حق بینندگان یک مسابقه فوتبال را به خاطر پول نادیده بگیرید و فقط به فکر درآمدزایی باشید، حرفه‌ای نیست.

سازمان لیگ برتر فوتبال و فدراسیون هم اصولاً به این مسائل ورود نمی‌کنند و سرگرم امورات خودشان هستند!

این در حالی است که در اکثر کشورهای دنیا تبلیغات محیطی با رعایت احترام به بینندگان تلویزیونی صورت می‌گیرد و به هیچ عنوان نمونه‌هایی مثل کاری که استقلال کرد در هیچ لیگ حرفه‌ای و صاحب اعتباری دیده نمی‌شود.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.