رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کویید -۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد بیماران بستری مبتلا و یا مشکوک به کرونا طی ده روز گذشته افزایشی ۱۲.۵ درصدی داشته است.

 بیماران بستری مبتلا به کرونا در خراسان رضوی ۱۲ درصد افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، محمد پهلوان کاشی اظهارداشت:در حال حاضر ۳۹۵ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۳۰۱ بیمار در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰۷ بیمار بدحال مبتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت ویژه استان بستری هستند که از این تعداد ۸۵ بیمار در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحت مراقبت قرار دارند تصریح کرد: بیشتر بیماران بستری در بخش‌های مراقبت ویژه افراد واکسن نزده و یا مبتلا به بیماری‌های مزمن هستند و در بسیاری از موارد مراجعه دیرهنگام، شرایط بیماری را سخت تر کرده است.

وی، تعداد بیماران بستری مبتلا و یا مشکوک به کرونا طی یک روز گذشته در سطح استان را ۱۶۸ نفر عنوان کرد که از این تعداد ۱۲۷بیمار متعلق به دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

پهلوان با بیان اینکه طی یک روز گذشته ۹۸۲ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا به مراکز خدمات جامع سلامت و یا به بیمارستان‌ها مراجعه کردند تصریح کرد: در حال حاضر تمامی مراکز بهداشتی و درمانی در سطوح مختلف آماده خدمات رسانی به بیماران هستند و از عموم مردم درخواست می‌شود در صورت بروز علائم اولیه، ضمن اجتناب از مراجعه دیرهنگام، به نزدیکترین مرکز مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه مردم همواره یکی از حامیان اصلی مدافعان سلامت در دوران همه‌گیری کرونا هستند از عموم مردم خواست ضمن توجه به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، اجتناب از حضور در دورهمی و رعایت فاصله اجتماعی، در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در میان اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی موارد را با شماره‌های ۱۹۰ و ۴۰۳۰ اطلاع دهند.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.