سرپرست اداره ترانزیت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: این استان با چهار مرز دوغارون، سرخس، لطف‌آباد و باجگیران رتبه نخست ترانزیت خروجی جاده‌ای کشور را کسب کرده است.

خراسان رضوی رتبه نخست ترانزیت خروجی کشور را کسب کرد

به گزارش قدس آنلاین، مرتضی مجردی  افزود: خروج بارهای ترانزیتی از مرزهای استان به مقصد کشورهای دیگر یا همان ترانزیت خروجی از خراسان رضوی در سال گذشته به یک میلیون و ۲۲۳ هزار تن رسید که در مقایسه با سال پیش از آن ۷۰ درصد و در مقایسه با سال ۹۸ و پیش از شیوع کرونا سه درصد افزایش داشته است.

وی گفت: ترانزیت ورودی از کشورهای افغانستان و ترکمنستان به استان در سال گذشته ۳۳۸ هزار تن بوده است که رشدی ۲۱۰ درصدی نسبت به سال ۹۹ و البته کاهش ۵۶ درصدی در مقایسه با سال ۹۸ را نشان می دهد.

سرپرست اداره ترانزیت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی ادامه داد: افزایش ترانزیت خروجی نشان می دهد تاثیرات کرونا بر بخش تجارت جاده ای با همسایگان به شدت کاهش یافته است، اما ماندگاری شیوه تجارت به شکل ترانشیپمنت کالا در مرزهای ترکمنستان، همچنان ترانزیت ورودی به مرزهای استان را تحت تاثیر قرار می دهد.

مجردی ادامه داد: از مجموع ۲۲ مرز جاده‌ای کشور، مرز دوغارون رتبه پنجم، مرز سرخس رتبه دوم و مرز لطف آباد نیز رتبه هفتم ترانزیت خروجی را کسب کرده اند.

وی با بیان اینکه مرزهای زمینی استان در بحث ترانزیت ورودی جایگاه پنجم کشور را کسب کرده اند، افزود: مرز باجیگران در عمل یک مرز تجاری نیست بلکه فقط ترددهای مسافری دیپلماتیک و خاص از آن انجام می شود.  

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.