انتخابات ریاست جمهوری فرانسه درحالی امروز آغاز شد که جامعه مسلمانان فرانسه که اقلیتی تاثیرگذار در نتیجه آراء به شمار می روند، نسبت به ادبیات منفی که از سوی برخی از نامزدهای مطرح عنوان می شود بر ادامه اسلام هراسی و تبعیض درجامعه فرانسه ابراز نگرانی می کنند.

انتخابات فرانسه؛ اقلیت مسلمانان نگران ادامه تبعیض و اسلام هراسی

به گزارش قدس آنلاین، شبکه خبری سی ان ان با تمرکز بر نگرانی جامعه مسلمان فرانسه در این دور از انتخابات فرانسه گزارش داد: جامعه مسلمان فرانسه که بزرگترین جامعه مسلمان در اروپا به شمار می روند، نسبت به  شعارهای منفی و پیام های اسلام هراسانه برخی از نامزدهای ریاست جمهوری فرانسه واکنش نشان داند.

سی ان ان گزارش داد: جامعه مسلمان فرانسه  شعارهای نامزدهای انتخاباتی همچون «ناتالی پکرس»، «اریک زمور» و مارین لوپوئن که  بیشتر از ارزش های متفاوت فرانسه با محوریت  اسلام هراسی و یا ضد مهاجراتی سخن می گویند را نگران کننده دانسته و آن را ادامه تبعیض علیه جامعه خود در فرانسه می دانند.

سی ان ان در ادامه گزارش داد: برآورد می شود ۵.۷ میلیون مسلمان در فرانسه به سر می برند و به کار بردن چنین شعارهایی از سوی برخی از نامزدهای ریاست جمهوری باعث شده تا مسلمان فرانسه این پرسش را مطرح کنند که کدام نامزد ریاست جمهوری فرانسه می تواند بواقع نماینده حقیقی آنها به شمار رود.

این رسانه خبری آمریکایی افزود: جامعه مسلمان فرانسه همواره خود را آماج سیاست های تبعیض آمیز فرانسه بخصوص در زمینه پوشش حجاب یافته است.

سی ان ان در ادامه افزود: مسجد جامع استراسبورگ بزرگترین مسجد جامع در فرانسه است و مسلمان این نگرانی برایشان  وجود دارد که برخی از شعارها و پیام های  اسلام هراسانه در تعدادی از  ستادهای انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری فرانسه می تواند تهدید مستقیمی برای جامعه مسلمان فرانسه محسوب شود.

شماری از مسلمانان حاضر در استراسبورگ به  سی ان ان گفتند: برخی نامزدهای مشکل ساز وجود دارند، دیدگاه برخی از نامزدهای ریاست جمهوری فرانسه در کل بسیار منفی و اسلام هراسانهو این مایه شرمساری است.

«سعید اعلا» متولی مسجد جامع استراسبورگ در این باره به سی ان ان گفت: جامعه مسلمان، زمانی که شاهد افزایش اقدامات ضددینی در جامعه هستیم، اعمال تبعیض آمیز را موجب نگرانی می دانند؛ امروز در جامعه ای به سر می بریم که بدنبال جدایی  است و به جای  همبستگی، هراس می آفریند.

به گزارش ایرنا، امروز (۱۰ آوریل/ ۲۱ فروردین) درهای حوزه‌های اخذ رای ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران  (۸ به وقت پاریس)   گشوده شد تا فرانسویان از میان ۱۲ نامزد که احزاب سیاسی مختلف را نمایندگی می کنند دست به انتخاب بزنند. شعبات اخذ قرار است ساعت ۱۹ امروز به استثنای شهرهای بزرگی چون پاریس، مارسی، بوردو، نانت، نیس و تولوز که یک ساعت فرصت بیشتر برای حضور در رای گیری پیس بینی شده است، بسته شود و از ساعت ۲۰ باید منتظر اعلام نتایج اولیه بود.

از جمعیت حدود ۶۷ و نیم میلیون نفری فرانسه، نزدیک به ۴۹ میلیون نفر واجد شرایط رای دادن هستند اما باتوجه به پیش بینی ها مبنی بر مشارکت پایین مردمی در انتخابات امروز، باید دید چه تعداد از فرانسوی ها پای صندوق های رای حاضر خواهند شد.

در انتخابات امروز «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه از حزب «جمهوری به‌پیش» برای تمدید دوره ریاست جمهوری خود با ۱۱ نامزد دیگر رقابت می‌کند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.