تیم فوتبال پرسپولیس با قبول شکست برابر آلومینیوم اراک از مسابقات جام حذفی کنار رفت تا تیره روزی‌های تیم یحیی گل محمدی ادامه داشته باشد.

شگفتی بزرگ جام حذفی با حذف پرسپولیس/ ادامه تیره‌روزی تیم گل‌محمدی

به گزارش  قدس آنلاین، در یکی از دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال امروز یکشنبه تیم پرسپولیس در ورزشگاه آزادی به مصاف آلومینیوم اراک رفت که این بازی با نتیجه ۳ بر ۲ به سود آلومینیوم تمام شد.

در این مسابقه که از ساعت ۲۰:۳۰ آغاز شد و نزدیک به ۲۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه حضور داشتند. احسان پهلوان (۹) و مهدی ترابی (۳+۴۵ - پنالتی) برای پرسپولیس و محمدرضا آزادی (۲۰) برای آلومینیوم گلزنی کردند. به این ترتیب آلومینیوم راهی مرحله نیمه نهایی و حریف تیم خلیج فارس ماهشهر شد.

ترکیب پرسپولیس و آلومینیوم اراک

پرسپولیس بازی را با ترکیب احمد گوهری، فرشاد فرجی (۲۳ - سعید آقایی)، وحدت هنانوف، علی نعمتی، رامین رضاییان (۸۴ - منوچهر صفروف)، میلاد سرلک، کمال کامیابی نیا (۶۷ - رضا اسدی)، احسان پهلوان، مهدی ترابی، امید عالیشاه (۶۷ - مهدی عبدی) و شرزود تمیروف (۸۴ - حامد پاکدل) انجام داد.

آلومینیوم هم در این بازی از حسین پورحمیدی، وحید محمدزاده، رامتین سلیمان زاده، مصطفی احمدی، علیرضا نقی زاده (۸۱ - امیر نوری)، محمد علی نژاد (۸۸- مهرداد بایرامی)، میثم مجیدی (۵۴ - پوریا آریاکیا)، محمدرضا آزادی (۸۸ - نیما درودی)، میلاد فخرالدینی (۸۸ - امیرمحمد هوشمند)، اسماعیل شریفات و محمود قائد رحمتی استفاده کرد.

نیمه نخست؛ اشتباه مرگبار هنانوف و پنالتی در وقت‌های اضافه

پرسپولیس با حمایت هواداران خود این مسابقه را کاملاً هجومی آغاز کرد و دروازه میهمان را از همان ابتدا تحت فشار قرار داد. در دقیقه ۳ شوت سرکش میلاد سرلک از پشت محوطه جریمه آلومینیوم توسط پورحمیدی دروازه بان این تیم مهار شد و کمال کامیابی نیا هم نتوانست توپ برگشتی را به گل تبدیل کند.

انتظار هواداران پرسپولیس برای گلزنی این تیم به ۱۰ دقیقه نرسید چرا که احسان پهلوان در دقیقه ۹ با یک ضربه فنی و زیبا موفق شد برای سرخپوشان گلزنی کند. هرچند پرسپولیس بعد از گلزنی بر بازی مسلط بود اما اشتباه بزرگ وحدت هنانوف مدافع تاجیکستانی این تیم باعث توپ ربایی علی نژاد بازیکن آلومینیوم شد. علی نژاد با حرکت در محوطه جریمه پرسپولیس و پاس در عرض، محمدرضا آزادی را در موقعیت گلزنی قرار داد و این بازیکن هم در دقیقه ۲۰ توپ را به تور دروازه پرسپولیس رساند.

لحظاتی بعد از گل تساوی، فرشاد فرجی مدافع پرسپولیس دچار آسیب دیدگی شدید شد و در دقیقه ۲۳ جای خود را به سعید آقایی داد. پرسپولیس که نمی‌خواست با نتیجه تساوی به رختکن برود، تلاش خود را برای گلزنی دوباره بیشتر کرد. بهترین موقعیت این تیم در دقیقه ۳۹ رقم خورد؛ زمانی که امید عالیشاه شانس خود را برای گلزنی با یک شوت سنگین امتحان کرد اما درخشش پورحمیدی مانع باز شدن دروازه آلومینیوم شد.

در دقیقه ۴۵، وحید کاظمی داور مسابقه روی شرزود تمیروف مهاجم ازبکستانی پرسپولیس اعلام پنالتی کرد. مهدی ترابی هم این پنالتی را در دقیقه ۳+۴۵ به گل تبدیل کرد؛ آن‌هم در شرایطی که پورحمیدی توپ را قبل از ورود به دروازه لمس کرد.

نیمه دوم و شوک‌های متوالی آلومینیوم

در نیمه دوم جریان بازی عوض شد و آلومینیوم بازی هجومی را در دستور کار قرار داد به گونه‌ای که این سبک از بازی در دقیقه ۵۲ منجر به دریافت گل تساوی شد. در این دقیقه علی نژاد بازیکن آلومینیوم که روی گل نخست این تیم هم تاثیرگذار بود، با یک ضربه فنی و زیبا از پشت محوطه جریمه گل دوم تیمش را به ثمر رساند.

بعد از گل تساوی، آلومینیوم دست از بازی سرعتی و تکضرب خود بر نداشت و دروازه پرسپولیس را در چند موقعیت جدی تهدید کرد. در دقیقه ۶۴، محمدرضا آزادی با استفاده از غفلت مدافعان پرسپولیس و با یک چرخش درون محوطه جریمه این تیم، گل سوم آلومینیوم و گل دوم خودش را به ثمر رساند تا سرخپوشان در مقابل دیدگان هوادارانشان دچار شوک شوند.

۵ دقیقه بعد، وحدت هنانوف همان اشتباه نیمه نخست را به شکل دیگری تکرار کرد و در رساندن توپ به احمد گوهری دروازه بان پرسپولیس دچار اشتباه شد. گوهری برای دفع توپی که بازیکن آلومینیوم آن را به دست آورده بود، مجبور به خطای پنالتی شد. باوجود این موقعیت خوب برای آلومینیوم اما محمدرضا آزادی در دقیقه ۷۱ نتوانست پنالتی را به گل تبدیل کند و گوهری ضربه او را مهار کرد.

در ادامه پرسپولیس برای جبران نتیجه جلو کشید اما این تلاش‌ها با دفاع منسجم آلومینیوم و ضد حملات این تیم راه به جایی نبرد تا سرخپوشان در ادامه روزهای تیره و تار خود در لیگ برتر، از جام حذفی هم کنار بروند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.