هم‌زمان با ماه مبارک رمضان و به همت دارالقرآن الکریم آستان قدس رضوی، مسابقات قرآنی ویژه نوجوانان و جوانان زائر و مجاور در حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

بهار قرآن همراه با مسابقات قرآنی دارالقرآن الکریم آستان قدس رضوی

به گزارش قدس انلاین، محمدرضا احمدی‌زاده؛ سرپرست دارالقرآن الکریم آستان قدس رضوی  گفت: واحد محافل و مسابقات دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی تلاش دارد با برگزاری مسابقات متعدد ویژه نوجوانان و جوانان، مشتاقان به فراگیری قرآن را با آموزه‌های این کتاب سعادت‌بخش آشنا کند.
وی «از قرآن بپرس»، «در محضر قرآن» و «کریم اهل‌بیت(ع)» را ازجمله عناوین مسابقات این ایام ذکر کرد و افزود: نوجوانان در این مسابقات با موضوعات مختلف قرآنی آشنا می‌شوند و ضمن مراجعه به قرآن و خواندن آیه و ترجمه و تدبر در آن به پاسخ سؤالات دست می‌یابند.
احمدی‌زاده با اشاره به جزئیات برگزاری مسابقه فرهنگی «از قرآن بپرس» ویژه نوجوانان در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: سؤالات این مسابقه قرآنی از سوره‌های مختلف قرآنی ازجمله مزمل، حاقه، انسان، مرسلات و... طراحی شده است و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی و پاسخ به سؤالات یکی از برندگان این مسابقه قرآنی باشند.

«سبک زندگی امام حسن(ع)» و «خلقت» محور مسابقات قرآنی
وی با اشاره به برگزاری مسابقه قرآنی «کریم اهل‌بیت(ع)» به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی(ع) در حرم مطهر رضوی، گفت: کرامت و حلم ویژگی برجسته اخلاقی امام حسن مجتبی(ع) زبانزد خاص و عام بود به‌گونه‌ای که ضرب‌المثل «حلم الحسنیه» درباره ایشان رواج یافت و همچنین به آن حضرت لقب کریم اهل‌بیت(ع) داده شد.
وی ادامه داد: از طرفی یکی از اتفاقات مهم در زندگی امام حسن(ع) جریان صلح ایشان است، لذا با توجه به این موارد در  مسابقه قرآنی کریم اهل‌بیت(ع) برای آشنایی نوجوانان و جوانان با سبک زندگی امام حسن مجتبی(ع) به آیاتی که با صلح حدیبیه و موضوع اکرام، کرامت و حلم مرتبط است، پرداخته‌شده است.
 احمدی‌زاده ادامه داد: سؤالات این مسابقه فرهنگی از سوره‌های مختلف قرآنی ازجمله توبه، هود، صافات، بقره، ماعون و... طراحی‌شده است.
سرپرست دارالقرآن الکریم آستان قدس رضوی در بخشی دیگر از سخنان خود به برگزاری اولین شماره مسابقه «در محضر قرآن» در سال ۱۴۰۱  ویژه زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی با موضوع خلقت اشاره کرد و افزود: سلسله مسابقات در محضر قرآن در سال ۱۴۰۱ در نظر دارد هرماه موضوعی از موضوعات قرآنی را بررسی کند که اولین و دومین شماره این مسابقه به موضوع خلقت اختصاص‌یافته و در ادامه گروه‌های مختلف قرآنی اعم از متقین، محسنین و ابرار معرفی خواهند شد.
احمدی‌زاده یادآور شد: قرعه‌کشی این مسابقات قرآنی ۳۰ و ۳۱ فروردین انجام می‌گیرد و شرکت‌کنندگان تا ۲۹ فرودین مهلت‌دارند پاسخنامه سؤالات این مسابقات را تکمیل و به صندوق ویژه پاسخنامه‌های قرآنی واقع در ورودی اتاق ۱۱ دارالقرآن الکریم بیندازند.

انتهای پیام

منبع: استان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.