رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی نیشابور گفت: یکی از مشکلات جدی اورژانس نیشابور کمبود آمبولانس است که موجب مشکلات متعددی برای بیماران می‌شود.

بیماران نیشابور از کمبود آمبولانس رنج می‌برند

به گزارش قدس انلاین، مصطفی افشارنیک  افزود: اورژانس نیشابور ۳۳ دستگاه آمبولانس دارد که بیش از ۶۰ درصد این آمبولانس‌ها ‌فرسوده است و باید تعویض شوند اما براساس سیاست‌های وزارت بهداشت ناگزیر از بازسازی آمبولانس‌های فرسوده هستیم که پارسال پنج دستگاه آمبولانس به کمک خیرین بازسازی شد.

وی اضافه کرد: قیمت هر آمبولانس بین یک تا سه میلیارد تومان است و حداقل ۱۵ آمبولانس باید به ناوگان اورژانس نیشابور اختصاص یابد تا از حالت بحرانی خارج شود

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی نیشابور گفت: علاوه بر این ۲۷ پایگاه اورژانس در شهرستان نیشابور وجود دارد و به ازای هر پایگاه باید یک آمبولانس یدک هم وجود داشته باشد و طبق مصوبه مجلس امسال ۶۰۰ دستگاه آمبولانس به اورژانس‌های کشور اختصاص می‌یابد و امیدواریم از این‌ محل کمبودهای اورژانس نیشابور رفع شود.

افشار نیک با اشاره به کمبود نیروی انسانی در اورژانس نیشابور گفت: اورژانس نیشابور از سال ۱۳۷۶ با ۶ نفر نیرو شروع به کار کرد و در حال حاضر دارای ۲۰۸ نفر پرسنل است که از این‌  تعداد ۳۷ نفر شرکتی و بقیه استخدامی هستند و امیدواریم به زودی این تعداد هم‌ تبدیل وضعیت شوند.

وی ادامه داد: امسال میزان اعتبارات اورژانس نیشابور از ۱۴ میلیارد به ۲۲ میلیارد تومان افزایش یافته و برای احداث ساختمان اورژانس ۲۵۰ میلیارد ریال نیاز است که اورژانس کشور و معاون توسعه وزارت بهداشت هرکدام تامین ۳۰ درصد این اعتبار را بر عهده گرفته اند.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی نیشابور گفت: طبق نظرسنجی‌های انجام شده میزان رضایت شهروندان از خدمات اورژانس نیشابور از ۷۰درصد به بیش از ۹۰درصد رسیده است و امسال طی تعطیلات نوروز سه ایستگاه سلامت نوروزی در مبادی ورودی و خروجی شهر و یک اتوبوس - آمبولانس تدارک دیده شد و بالگرد اورژانس نیشابور هم به حالت آماده‌باش درآمد.

افشار نیک افزود: سالهای گذشته به دلیل محدودیت‌های کرونایی، سفرهای نوروزی کاهش یافته بود اما امسال با رفع محدودیت‌های کرونایی پیش‌بینی می شد آمار سفرها افزایش یابد که همین‌طور هم شد اما با این حال تعداد فوتی‌های ناشی از تصادفات رانندگی نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۷ درصد کاهش یافت.

شیب نمودار مبتلایان به کرونا در نیشابور در حال افزایش است
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی نیشابور گفت: در ابتدای شیوع کرونا هجوم این ویروس بیشتر به سمت افراد مسن بود اما پس از واکسیناسیون این روند معکوس شده و هجوم کرونا به سمت سنین پایین زیر ۱۲ سال افزایش یافته و امروز بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت کرونا یکی از ۱۰ عامل فوت کودکان در جهان است.
افشار نیک افزود: پوشش واکسیناسیون دز اول برای کودکان در نیشابور ۲۰درصد است که این پوشش نمی‌تواند محافط کودکانمان باشد و با واکسیناسیون کامل شهروندان میزان ایمنی جامعه ۸۰ درصد افزایش می‌یابد.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.