رئیس جمهور ونزوئلا با یادآوری تلاش آمریکا برای کودتا در کاراکاس گفت، نفرت ایالات متحده از ونزوئلا کماکان ادامه دارد.

مادورو: آمریکا می‌خواهد مانع پیروزی دولت انقلابی در آمریکای لاتین شود

به گزارش قدس آنلاین، رئیس جمهور ونزوئلا روز سه شنبه در جریان افتتاح «مرکز دکترین نظامی» نیروهای مسلح ملی ونزوئلا با یاد آوری تلاش برای کودتا علیه «هوگو چاوز» رئیس جمهور فقید  این کشور گفت، نفرت آمریکا از ونزوئلا کماکان ادامه دارد.

به گزارش شبکه خبری «تله سور»  «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا گفت: «اسناد از طبقه بندی خارج شده از سازمان اطلاعات مرکزی ایالات متحده (سیا) و پنتاگون نشان می‌دهند که این اقدامات توسط کاخ سفید برنامه ریزی شده و مورد حمایت قرار گرفته است.»

رئیس جمهور ونزوئلا تصریح کرد: «حمایت ایالات متحده از کودتا هنوز مانع از بسیج شهروندان برای دفاع از انقلاب و خنثی کردن تلاش بی‌ثبات‌کننده نشده است.»

مادورو یادآور شد تظاهرات که جناح راست ونزوئلا و سرنگونی او از قدرت از طریق کودتای نرم برنامه ریزی شده توسط  واشنگتن بود.

وی افزود:«پس از شکست این کودتای جدید، من در آگوست ۲۰۱۸ قربانی سوءقصد شدم، زمانی که پهپادهای مجهز به مواد منفجره در حین سخنرانی در جریان رژه نظامی در پایتخت ونزوئلا منفجر شدند.»

مادورو تاکید کرد: «ایالات متحده و اپوزیسیون راست افراطی از ترویج اقدامات بی‌ثبات کننده دست نکشیده‌اند زیرا می‌خواهند از پیروزی یک دولت انقلابی در آمریکای لاتین جلوگیری کنند.»

 رئیس‌جمهور ونزوئلا اخیرا  در واکنش به اقدام‌های نظامی آمریکا علیه کاراکاس گفت که ونزوئلا  در حال آ تولید انبوه پهپادهای چندمنظوره و هواپیماهای تک‌موتوره است.

رئیس‌جمهور ونزوئلا همچنین گفت تولید انبوه پهپادهای چندمنظوره در آینده نزدیک آغاز خواهد شد و این دو پروژه، توسعه و امنیت ملی ونزوئلا را ارتقا خواهد داد. رئیس‌جمهور ونزوئلا پیشتر گفته بود که خرید موشک از ایران «ایده بسیار خوبی» به نظر می‌رسد.

به دنبال نقض حریم هوایی ونزوئلا از سوی یک فروند هواپیمای نظامی آمریکا، رئیس جمهور ونزوئلا چندی قبل دستور آماده باش کامل به ارتش این کشور صادر کرد. رئیس جمهور ونزوئلا دستورات دقیقی را به ارتش جهت حفظ هوشیاری و آماده باش جهت واکنش محکم به هرگونه اقدام تجاوزکارانه صادر کرد و  به صراحت به ارتش  ونزوئلا دستور داد به هرگونه تجاوز  ایالات متحده با قدرت پاسخ دهند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.