یک کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه دولت معطل مذاکرات وین نیست، گفت: دولتی ها حمایت‌های خوبی در بخش تولید، شرکت‌های دانش بنیان و استفاده از ظرفیت‌های کشور شروع کرده‌اند؛ راه درست همین است.

دولت معطل مذاکرات نیست/ با منابع داخلی می‌توان مشکلات را حل کرد

به گزارش قدس آنلاین، لطف‌الله فروزنده کارشناس مسائل سیاسی در رابطه با بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نباید معطل مذاکرات بمانیم، گفت: مقام معظم رهبری در دولت قبل هم تاکید داشتند که نباید کشور را معطل نتیجه مذاکرات کرد و ما تجربه داریم که دولت قبل به این نکته در گذشته توجه نکرد و نتوانست مشکلات و مسائل را حل کند و نه تنها در آن دوره مسائل حل نشدند بلکه گرفتاری‌های بسیاری برای مردم پیش آمد.

وی افزود: خوشبختانه دولت فعلی نیز در حال دنبال کردن مذاکرات است، در حالی‌که به آن متوقف نشده است. دولت حمایت‌های خوبی در بخش تولید، شرکت‌های دانش بنیان و استفاده از ظرفیت‌های کشور شروع کرده و عقیده من بر این است که راه درست، همان مسیری است که دولت در حال حاضر انتخاب کرده است. ‌

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: باید تلاش کرد و به شرکت‌های دانش بنیان عمق داد و ضمن تعیین شاخص‌هایی برای آنها، از شرکت‌های واقعی دانش بنیان حمایت کرد و آنها را جدی گرفت، در این راستا لازم است جلوی واردات کالا گرفته شود و واحدهای تولیدی، مورد حمایت قرار گیرند تا تکنولوژی شرکت‌های دانش بنیان تغییر کند و بهره‌وری آنها بالا برود.

فروزنده افزود: رئیس جمهور در صحبت‌های خود گفتند که در برنامه‌های خود دو محور افزایش بهره‌وری و جذب سرمایه گذار را لحاظ کردند. این استراتژی درستی است و راه آن، این است که از طریق نگاه دانش بنیانی کار دنبال شود.

وی خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم خوشبختانه همّ و غم دولت این است که در همین راستا حرکت کند و طبیعتاً فرمایشات مقام معظم رهبری پشتیبان و سند بسیار مهمی است که منجر به دلگرمی مسئولان می‌شود و ان‌شاءالله دولت و مجلس بتوانند با همدلی یکدیگر این محورها را دنبال کنند و به نتیجه برسانند.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه ما اگر به دنبال این هستیم که کشور را خوب اداره کنیم، باید مردم را به میدان بیاوریم، اظهار داشت: نقدینگی امروز در جامعه زیاد است که لازم است در داخل ظرفیت سازی شود و مردم ما برای سرمایه گذاری انگیزه پیدا کنند. در این صورت دیگر نیازی به منابع خارجی نداریم و می‌توانیم با منابع داخلی این امر را دنبال کنیم. اگر ارزش افزوده در زنجیره نفت، معدن و صنایع پایین دستی شکل بگیرد کارهای زیادی می‌توان انجام داد.

فروزنده با تاکید بر اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری یک برنامه عملیاتی روشن و مشخص با اولویت‌های مشخص و برخواسته از یک ذهن خلاق فقهی و کاملاً آگاه به مسائل کشور است، گفت: اگر دولت و همه کارگزاران این مسائل را وجه همت خود قرار دهند قاعدتاً ما به افق روشنی طی شش ماه آینده خواهیم رسید.

وی بیان کرد: اطمینان دارم اگر در داخل بهره‌وری را بالا ببریم، تولید را افزایش دهیم، قیمت‌ها را تثبیت کنیم و زمینه اشتغال را برای مردم فراهم کنیم، آمریکایی‌ها التماس می‌کنند که با ما مذاکره کنند.

کارشناس مسائل سیاسی در پایان تصریح کرد: مذاکره آمریکا با ایران به قدرت ما بستگی دارد. هر اندازه ما قوی‌تر باشیم، آنها عقب نشینی می‌کنند و هر چه از سوی ما احساس ضعف کنند زیاده خواهی می‌کنند و مسئولان ما باید بدانند که تمام همت خود را به کار گیرند تا سرمایه اجتماعی را بالا ببرند زیرا مردم پشتوانه نظام هستند.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.