وزارت خارجه تایوان در بیانیه‌ای با محکوم کردن واکنش چین به سفر مقامات آمریکایی به این جزیره گفت تهدیدهای پکن حمایت واشنگتن از ما را بیشتر می‌کند.

تایوان: تهدیدهای چین فقط حمایت آمریکا از جزیره را افزایش می‌دهد

به گزارش قدس آنلاین، خبرگزاری CNA  گزارش داد وزارت امور خارجه تایوان در بیانیه‌ای اعلام کرده واکنش پکن به سفر مقامات آمریکایی به این جزیره به نوعی سرکشی و مضحک است که آن را محکوم می‌کنیم. 

در این بیانیه آمده است: «تهدید زور از سوی دولت چین علیه تایوان تنها اراده مردم تایوان برای دفاع از آزادی و دموکراسی را تقویت می‌کند و همچنین حمایت واشنگتن و حتی شرکای دموکراتیک‌تر را برای تایپه در پی خواهد داشت».

به گفته این وزارتخانه، تایوان به تعمیق همکاری با آمریکا و سایر کشورهای همفکر برای دفاع از منطقه آزاد و باز هند و اقیانوس آرام و جلوگیری از گسترش مستمر چین ادامه خواهد داد و چین نمی‌تواند برای واشنگتن یا نمایندگان منتخب آن قلدری کند. مردم آمریکا به طور غریزی از مردم آزادی‌خواه تایوان حمایت می‌کنند.

چندی پیش، گروهی متشکل از ۶ قانونگذار آمریکایی از جمله باب منندز، رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در سفری از پیش اعلام نشده، وارد تایوان شدند.

آمریکا مهم ترین حامی بین المللی و تامین کننده تسلیحات تایوان در برابر چین است. تایوان از حمایت مستمر دولت بایدن برخوردار است که همین امر روابط ضعیف چین و آمریکا را روز به روز تیره‌تر کرده است.

روز گذشته، فرماندهی ارتش آزادی بخش خلق چین اعلام کرد که نیروهای مسلح چین روز جمعه با توجه به بازدید نمایندگان کنگره آمریکا از تایوان در نزدیکی این جزیره تمرینات نظامی انجام خواهند داد.

خبرگزاری تایوانی CNA گزارش داد که هیئتی متشکل از شش نماینده کنگره آمریکا به ریاست باب منندز، رئیس کمیته روابط خارجی سنا، روز پنجشنبه در یک سفر از پیش اعلام نشده وارد جزیره شدند تا با تسای اینگ ون، رئیس جمهور تایوان و چیو کو چنگ، وزیر دفاع تایوان گفت‌وگو کنند. در پاسخ، پکن گفت که قاطعانه با هرگونه تماس رسمی بین آمریکا و تایوان مخالف است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.