بر اساس یک نظرسنجی، بیش از نیمی از دانش‌آموزان مسلمان مدارس ایالت کالیفرنیا به دلیل هویت مسلمان خود با سطح بالایی از قلدری، آزار و اذیت و تبعیض از سوی همسالان و بزرگسالان از جمله معلمان مواجه شده‌اند.

دانش‌آموزان مسلمان آمریکایی قربانی قلدری و آزار و اذیت در مدارس

به گزارش قدس آنلاین، بیش از نیمی (۵۵.۷۳ درصد) از دانش‌آموزان مسلمان مدارس ایالت کالیفرنیا در یک نظرسنجی گفتند به دلیل هویت مسلمان خود احساس ناامنی، پذیرفته نبودن یا ناراحتی در مدرسه داشته‌اند. 

 این بالاترین میزان گزارش شده از زمانی است که شورای روابط آمریکایی-اسلامی (CAIR) انجام این نظرسنجی را در سال ۲۰۱۳ آغاز کرد. مصاحبه با ۷۰۰ دانش‌آموز مسلمان در مدارس ایالت کالیفرنیا نشان داد که سطح بالایی از قلدری، آزار و اذیت و تبعیض از سوی همسالان و بزرگسالان از جمله معلمان وجود دارد.

گزارشی که در سال ۲۰۲۱ توسط شورای روابط آمریکایی- اسلامی تهیه شد، نشان داد که تقریباً نیمی از دانش‌آموزان مسلمان کالیفرنیا، ۴۷.۱ درصد گفتند که به دلیل مسلمان بودن مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند. رقمی که بیش از دو برابر میانگین کشوری گزارش شدۀ ۲۰ درصدی بوده است.

«عمرو شبائک» وکیل مدیریت حقوق مدنی شورای روابط آمریکایی- اسلامی که بزرگ‌ترین سازمان حامی آزادی‌های مدنی اسلامی در آمریکا است، گفت: دانشجویان مسلمان در سنین مختلف در گذشته به دلیل ایمانشان و ارتباط تصور شده با ۱۱ سپتامبر و سایر اقدامات تروریستی که آشکارا نادرست است، طرد شده و مورد بدرفتاری قرار گرفته‌اند.

وی افزود: اغلب، چنین رویدادهایی به شکل قلدری از سوی دانش‌آموزان دیگر و به دلیل عدم اقدامات پیشگیرانه و گزارش‌دهی توسط مسئولان مدرسه و آموزش ناکافی به مربیان در مورد نحوه میانجی‌گری یا ممانعت از تشدید قلدری مذهبی، نژادی و قومی ظاهر می‌شود.

یک دانش‌آموز دختر ۱۸ ساله از «برنت‌وود» گفت: همان مردی که دائماً من را اسامه بن لادن صدا می‌زد، به من می‌گفت که شبیه بمب هستم و کلمه بمب را با تاکید زیاد بیان می‌کرد. 

در ادامه این گزارش آمده که تقریباً یک نفر از هر سه دانش‌آموز، یعنی ۳۰.۱۲ درصد که حجاب یا روسری به سر می‌کنند، گزارش داده‌اند که روسری آن‌ها کشیده یا برداشته شده و یا به شکل توهین‌آمیزی لمس شده است.

یک زن جوان ۱۸ ساله از شهر «ردوود» در این نظرسنجی گفت: مردم به خاطر مسلمان بودن من را مورد آزار و اذیت کلامی قرار دادند. (آن‌ها) من و اسلام را مسخره کردند و یکی از همکلاسی‌هایم حجابم را بی‌دلیل برداشت.

نتایج همچنین نشان می‌دهد که تقریباً یک سوم دانش‌آموزان مسلمان در مدارس کالیفرنیا نوعی آزار و اذیت سایبری را تجربه کرده‌اند یا شاهد آن بوده‌اند. یکی از یافته‌های نگران‌کننده‌تر نشان می‌دهد که تقریباً از هر چهار پاسخ‌دهنده، یک نفر، یعنی ۲۳.۵ درصد گزارش داده‌اند که یک معلم، مدیر یا سایر بزرگسالان در مدرسه‌ نظرات توهین‌آمیزی درباره اسلام یا مسلمانان بیان کرده‌اند. 

شبائک گفت: یک دانش‌آموز دختر ۱۶ ساله مدرسه دولتی از «اورنج کانتی» گزارش داد که معلمش جلوی هم‌کلاسی‌ها در کلاس به او حمله کرده و جملاتی مانند «تروریست» و «شما به اینجا تعلق ندارید» را گفته است.

پیش از این، نتایج یک تحقیق در آمریکا نشان داد بیش از نیمی از مسلمانان در این کشور دستکم یک بار در زندگی خود، با اسلام‌هراسی مواجه می‌شوند. تحقیقات دانشگاه «برکلی» ایالت کالیفرنیا حاکی از این است که ۶۷.۵ درصد از مسلمانان در آمریکا مواجه با اسلام هراسی را گزارش کرده‌اند.

علاوه بر این، ۹۳.۷ درصد از مسلمانان آمریکا گفته‌اند، اقدامات ناشی از اسلام‌هراسی علیه آن‌ها، بر سلامت روحی و روانی آن‌ها تأثیر منفی داشته است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.