مدیر دفتر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم در سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: جوجه‌ریزی طی سال گذشته در واحدهای پرورش مرغ این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۲۹ درصد رشد داشته است.

جوجه‌ریزی در خراسان رضوی پارسال ۲۹ درصد افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، محمدمهدی یعقوب‌زاده گفت: میزان جوجه‌ریزی در سال گذشته ۱۱۰ میلیون و ۹۰۷ هزار و ۳۶۵ قطعه ثبت شده است که نسبت به سال ۹۹ رشد بسیار خوبی را دارد.

وی با اشاره به بهبود وضعیت جوجه‌ریزی در فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال نیز ادامه داد: طی ۲۵ روز فروردین ماه امسال هفت میلیون و ۵۷۲ هزار و ۱۳۲ قطعه جوجه‌ریزی در استان ثبت شده است که پیش بینی می کنیم به بیش از ۹ میلیون قطعه هم برسد که در صورت تحقق ۳۷.۵ درصد رشد نسبت به سال قبل خواهد داشت.

مدیر طیور جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: هم اکنون روزانه بین ۶۰۰ تا ۶۵۰ تن مرغ گرم کشتار می‌شود که بین ۵۰ تا ۱۰۰ تن آن از سوی اداره کل پشتیبانی امور دام خریداری و ذخیره‌سازی می‌شود.

یعقوب زاده افزود: جوجه‌ریزی خوب ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه‌ای در اسفند ماه پارسال موجب شده است هم اکنون در ماه مبارک رمضان شاهد ورود مرغ به میزان بیش از نیاز به بازار باشیم.

وی ادامه داد:استان خراسان رضوی روزانه ۵۰۰ تن مصرف گوشت مرغ دارد و سالانه ۱۵۳ هزار تن گوشت سفید و ۱۴۰ هزار تن تخم‌مرغ در استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی تولید می‌شود.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.