۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۰
کد خبر: 794707

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: بر اساس اعلام راهداران و سامانه‌های نظارتی، پدیده مه گرفتگی جاده‌های شمالی استان را در برگرفته و موجب کاهش دید افقی رانندگان این مسیرها شده است.

جاده های شمالی خراسان رضوی مه گرفته است

به گزارش قدس آنلاین، ابراهیم نصری افزود: هم اکنون پدیده مه گرفتگی در بزرگراه مشهد - باغچه - نیشابور و جاده های درگز -قوچان محدوده تیوان و مشهد -کلات موجب کاهش دید افقی رانندگان شده است.

وی با بیان این که آسمان استان رضوی هم اکنون ابری و مستعد بارندگی است ادامه داد: طی ساعات گذشته شاهد بارش باران در جاده های شمالی استان بودیم و حتی بارش بارف تا ساعات نخست بامداد امروز دوشنبه تردد در گردنه تیوان در شهرستان درگز را تحت تاثیر قرار داده بود.

اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی نیز با صدور هشدار نارنجی اعلام کرد که طی روزهای یکشنبه تا سه شنبه هفته جاری به طور متناوب بر حجم بارش‌ها افزوده خواهد شد و علاوه بر کاهش محسوس دما، احتمال آبگرفتگی و ایجاد رواناب در نواحی مستعد وقوع سیلاب نیز وجود دارد که در مدت فعالیت این سامانه، وزش باد هم در سطح استان شدید و با احتمال بروز خسارت خواهد بود.

۵۱ گردنه در راههای شهری خراسان رضوی به طول ۵۴۵ کیلومتر، ۱۷۲ گردنه در راههای روستایی به طول ۵۷۴ کیلومتر و ۱۳۶ منطقه کولاک‌گیر و مه‌گیر به طول ۵۸۶ کیلومتر در این استان وجود دارد.

خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیرآسفالته در جایگاه دوم کشور از نظر طول راهها قرار دارد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.