در پی افزایش صادرات گاز به اروپا، قیمت این حامل انرژی قیمت گاز در آمریکا به بالاترین میزان در ۱۴ سال گذشته رسید.

رکورد ۱۴ ساله قیمت گاز در آمریکا با افزایش ۲ برابری شکست

به گزارش قدس آنلاین، قیمت گاز در معاملات شب گذشته آمریکا، به بالاترین میزان در ۱۴ سال گذشته رسید.

فقط در معاملات دیروز قیمت گاز در این کشور ۳ درصد افزایش یافت و به ۷۵۶۹ دلار به ازای هر یک میلیون واحد گرمایی انگلیسی رسید.

افزایش قابل توجه صادرات ال ان جی LNG آمریکا به اروپا با هدف جایگزین کردن گاز روسیه باعث بالا رفتن قیمت گاز در داخل این کشور شده است.

موسسه EBW اعلام کرده که با توجه به آنکه بازار افزایشی است و اینکه به شکل مناسبی برای گذار از شوک‌های افزایشی بعدی آماده نشده است، به احتمال زیاد در تابستان پیش رو شاهد بالا رفتن بیشتر قیمت گاز در آمریکا خواهیم بود.

فقط طی سال ۲۰۲۲ قیمت گاز در آمریکا از دو برابر بیشتر شده است و باعث شده تا نگرانی‌ها نسبت به بالا رفتن تورم و تبعات آن برای اقتصاد این کشور افزایش یابد.

آمارهای وزارت کار آمریکا نشان می‌دهد که نرخ تورم در این کشور به بالاترین میزان در ۴۰ سال گذشته رسیده که یکی از اصلی‌ترین دلایل آن افزایش قیمت سوخت و مواد غذایی بوده است.

واشنگتن اقدامات روسیه را دلیل بالا رفتن قیمت‌ها در داخل این کشور اعلام کرده، به گونه‌ای که هفته پیش جو بایدن رئیس جمهور آمریکا گفت من هر کاری که در حیطه اختیاراتم هست، انجام می‌دهم تا افزایش قیمت‌های ایجاد شده توسط پوتین را پایین بیاورم.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.