مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: همکاری‌های ایران و سوریه در حوزه سلامت گسترش می‌یابد.

همکاری‌های ایران و سوریه در حوزه سلامت گسترش می‌یابد

به گزارش قدس آنلاین از وبدا، محمد حسین نیکنام در دیدار با سفیر جمهوری عربی سوریه افزود: وزیر بهداشت ایران پیشنهادهای مختلفی برای سفر به کشورهای مختلف پس از تصدی مسئولیت در وزارت بهداشت داشتند اما  علاقمند هستند اولین سفرشان به کشور دوست و برادر سوریه باشد.

وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری دوره‌های آموزشی در زمینه استارت‌آپ‌ها، توانمندسازی جوانان سوری در حوزه توسعه کسب و کار در قالب موسسات دانش بنیان، طراحی و ایجاد مراکز نوآوری و پارک‌های علم و فناوری در راستای توسعه فناوری‌های نوین، اشتغالزایی و درآمدزایی جوانان سوری، برگزاری رویدادهای علمی و فناوری و تولیدات مشترک آمادگی دارد.  

مدیر کل همکاری‌های بین الملل ضمن برشمردن مشکلات موجود بر سر راه شرکت های دارویی و تجهیزات پزشکی برای صادرات دارو و تجهیزات پزشکی، خواستار اجرای بند هشت فرمان ریاست جمهوری سوریه برای ثبت متقابل دارو و تجهیزات پزشکی شد و گفت: برگزاری جلسه مجازی در حوزه بین اللمل بین مسئولان دارویی وزارت بهداشت و شرکت‌های صادرکننده داروی ایران به سوریه با حضور سفیر سوریه می‌تواند به حل مشکلات کمک کند.

مدیرکل همکاری‌های بین الملل وزارت بهداشت ابراز امیدواری کرد سفر آتی وزیر بهداشت ایران به سوریه دستاوردهای عملی و ملموسی داشته و نتایج آن را در زندگی مردم دو کشور شاهد باشیم.  

انتقال تجارب بین دو کشور به ویژه در زمینه شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های فناوری

سفیر سوریه در ایران نیز ضمن تسلیم دعوت نامه دکتر حسن الغباش وزیر بهداشت جمهوری عربی سوریه از دکتر عین اللهی برای دیدار رسمی از آن کشور، اظهار داشت: سفر وزیر بهداشت ایران به سوریه ارزش افزوده برای دو کشور دوست و برادر در پی خواهد داشت.  

شفیق دیوب افزود: امیدوارم این سفر موجب فصل نوینی در روابط دو کشور خصوصا در حوزه سلامت باشد و مشکلات موجود بر سر گسترش همکاری در حوزه سلامت را از میان بردارد.  

وی ضمن استقبال از پیشنهاد مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت و برگزاری جلسه مجازی، گفت: سوریه در مبارزه با تروریسم دچار آسیب‌های فراوان در حوزه سلامت، درمان و دانشگاهی شده و نیازمند همکاری با جمهوری اسلامی ایران است.

سفیر سوریه در ایران تاکید کرد: هماهنگی‌های لازم را با بخش های مرتبط در کشور سوریه انجام می‌دهد تا زمینه همکاری‌ها و انتقال تجارب بین دو کشور به ویژه در زمینه شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های فناوری محقق شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.