نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به بحران آب و فرونشست زمین در این شهر گفت: دخالت‌های انسانی زاینده‌رود را تا مرز نابودی پیش برده و فرونشست سالانه ۱۶ سانتی‌متری زمین ابنیه تاریخی این شهر را تهدید می‌کند.

 فرونشست زمین در اصفهان ابنیه تاریخی آن را تهدید می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس و در تذکر شفاهی با اشاره به مشکلات آب شهر اصفهان و وضعیت رودخانه زاینده‌رود اظهار داشت: چون در سال‌های گذشته آب را از حوزه زاینده‌رود به بیرون برده‌اند در حال حاضر اصفهان نیازمند آب شده است و اگر آبی به بیرون برده نشود، این شهر هیچ وقت نیازمند آب نخواهد شد.

وی ادامه داد: دخالت‌های انسانی زاینده‌رود را تا مرز نابودی پیش برده و در حال حاضر فرونشست خاک در اصفهان این شهر را تهدید می‌کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خطاب به رئیس‌جمهور ادامه داد: سالانه ۱۶ سانتی‌متر فرونشست زمین در اصفهان کل این شهر و ابنیه تاریخی آن را تهدید می‌کند لذا کل ایران و اصفهان از شما انتظار دارند این مسأله را در کانون توجه قرار دهید.

مقتدایی تصریح کرد:‌از دولت مطالبه داریم مشکل را حل کند و وزیر نیرو هم با جدیت و به صورت انقلابی به موضوع ورود کند.

این نماینده مجلس اظهار داشت: حوزه آبریز زاینده‌رود در دو استان واقع شده است یکی در اصفهان است که ۹۸ درصد جمعیت را در بر گرفته و دیگری در استانی است که ۲ درصد جمعیت را شامل می‌شود؛ اصفهان ۹۳ درصد زمین‌های کشاورزی را در حوزه آبریز زاینده‌رود دارد و استان دیگر ۷ درصد. با چنین نسبتی و با وجود اسناد و سوابق تاریخی نباید امروز گرفتار مسأله آب باشیم.

وی خاطرنشان کرد: سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرده است که احداث بندهای متعدد در بالادست، رودخانه را با این بدبختی مواجه کرده لذا وزیر نیرو و شورای عالی آب و شخص رئیس‌جمهور را به کمک می‌طلبیم تا برای احقاق حق و اجرای قانون اقدام کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.