۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۴
کد خبر: 794967

وزرا و اعضای کابینه دولت جدید پاکستان سوگند خدمت یاد کردند.

کابینه جدید پاکستان سوگند یاد کرد

به گزارش قدس آنلاین، اعضای جدید دولت پاکستان هشت روز پس از انتخاب «شهباز شریف» به عنوان نخست وزیر پاکستان معرفی شدند. دولت فعلی پاکستان در قالب ائتلاف چند حزب سیاسی موسوم به «جنبش دمکراتیک پاکستان» تشکیل شده است.

به گزارش تلویزیون دولتی پاکستان، اعضای کابینه دولت شهباز شریف شامل ۳۱ وزیر فدرال، ۳ وزیر مشاور و ۳ مشاور نخست وزیر در مراسم ویژه‌ای در کاخ ریاست جمهوری(ایوان صدر) در غیاب رئیس جمهوری و با حضور «صادق سنجرانی» رئیس مجلس سنای پاکستان سوگند خود را یاد کردند.

بیشترین تعداد وزرای کابینه دولت جدید پاکستان را نمایندگان حزب مسلم لیگ نواز تشکیل می‌دهند. تعدادی از وزرا نیز متعلق به حزب مردم، جنبش متحده قومی، جمعیت علمای اسلام و حزب ملی بلوچستان هستند.

قرار است از سوی دولت شهباز شریف، نام وزراتخانه‌های مربوط به وزرای فدرال و وزرای مشاور پاکستان امروز اعلام شود.

تحولات سیاسی در پاکستان با فعالیت رسمی اعضای کابینه دولت این کشور وارد مرحله جدیدی می‌شود. این درحالی است که نمایندگان حزب تحریک انصاف پاکستان به عنوان اصلی‌ترین جناح مخالف دولت به رهبری «عمران‌خان» هفته گذشته از پارلمان ملی استعفا کرده و حاضر به حضور در پارلمان نشدند.

عمران‌خان رهبر اپوزیسیون فعلی پاکستان خواستار برگزاری فوری انتخابات زودهنگام در کشور است و هشدار داده که ادامه فعالیت دولت شهباز شریف و خودداری از برگزاری انتخابات، بحران سیاسی در پاکستان را افزایش خواهد داد.

«محمد شهباز شریف» رئیس حزب مسلم لیگ شاخه نواز که روز ۲۲ فروردین ماه با کسب اکثریت آرای نمایندگان مجلس ملی به عنوان بیست و سومین نخست وزیری پاکستان انتخاب شد، با حضور در کاخ ریاست جمهوری سوگند خدمت یاد کرد.

عمران‌خان رهبر حزب تحریک انصاف به عنوان حزب حاکم پاکستان و بیست و دومین نخست وزیر این کشور، با بی‌اعتمادی نمایندگان جبهه اپوزیسیون در مجلس روبرو شد و سرانجام با رأی اکثریت نمایندگان، وی در نیمه راه مجبور به کناره گیری شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.