۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳
کد خبر: 794977

ژاپن در ادامه وضع تحریم ها علیه مسکو پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین، واردات ۳۸ قلم کالای روسی را ممنوع اعلام کرد.

ژاپن واردات ۳۸ قلم کالای روسی را ممنوع کرد

به گزارش قدس آنلاین، ژاپن در ادامه وضع تحریم ها علیه مسکو پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین، واردات ۳۸ قلم کالای روسی را ممنوع اعلام کرد.

این نخستین بار است که توکیو در راستای سلسه تحریم های مرتبط با حمله نظامی روسیه به اوکراین، ممنوعیت واردات کالا از این کشور را وضع می کند. این اقدام با هدف ضربه زدن به اقتصاد روسیه صورت گرفته است. 

برپایه این گزارش، ۳۸ کالای روسی ممنوع شده از سوی ژاپن براساس تحریم کالاهای اروپا و آمریکا علیه روسیه تنظیم شده اند. این اقلام شامل چوب و وسایل الکتریکی از جمله بخش های تلفن همراه و اتومبیل می باشد. 

از سوی دیگر درمورد کالاهایی که از پیش قراردارد آن تنظیم شده است مجوز واردات تا سه ماه دیگر داده می شود. این ۳۸ قلم کالا به ارزش حدود ۱۵ میلیارد ین از کل واردات ژاپن از روسیه در سال ۲۰۲۱ می باشد. 

رئیس جمهوری روسیه بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه(۵ اسفند ماه) در یک سخنرانی تلویزیونی، از اقدام نظامی در منطقه دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند. 

در همان زمان «ولادیمیر پوتین» اعلام کرد، عملیات این کشور در اوکراین به منزله شروع جنگ نیست، بلکه اقدامی برای جلوگیری از یک جنگ در سطح جهانی است. 

روسیه اقدامات خود در اوکراین را "عملیات ویژه" نامیده و می گوید برنامه ای برای اشغال اوکراین ندارد.

همزمان با ادامه آتش جنگ در اوکراین، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه در حال افزایش است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.