طرح مواسات و همدلی با مجاوران محروم در ماه مبارک رمضان، امسال هم به همت بنیاد کرامت رضوی آغاز شده و خانواده‌های شهیدان اصلانی و دارایی نیز در توزیع این بسته‌های معیشتی با خادمیاران رضوی همراه شده‌اند که جهاد خدمت شهیدانشان ادامه داشته باشد.

توزیع ۲۵ هزار بسته معیشتی متبرک به یاد شهیدان اصلانی و دارایی

به گزارش قدس آنلاین، نیمه ماه مبارک رمضان و سالروز میلاد کریم اهل بیت(ع) بهترین زمان برای آغاز طرح حمایتی «امام رئوف» توسط بنیاد کرامت رضوی در مشهدالرضا(ع) بود تا ۲۵ هزار بسته معیشتی به دست خانوارهای بی بضاعت ساکن حاشیه شهر رسانده شود. طرحی که امسال به یاد شهیدان اصلانی و دارایی، دو شهید رمضان حرم مطهر رضوی، از مسجد و قرارگاه خدمت محل سکونت این شهیدان آغاز شد. 

طرح مواسات و همدلی 1

آغاز همدلی با عطر شهیدان 
مسجد طفلان مسلم، همان مسجدی است که شهید دارایی در آن خدمتگزار مردم حاشیه شهر بود و حالا هم مردم محله و فعالان مسجد، تصاویر آن شهید را روی دیوارهای مسجد نصب کرده‌اند. چند نفری از اهالی و فعالان مسجدی، دور هم جمع شده‌اند و آماده‌اند با یاد شهید دارایی، ۱۵۰۰ بسته معیشتی را بین مردم منطقه توزیع کنند. خواندن زیارت عاشورا و مرثیه‌سرایی که تمام می شود، بغض یک مادر می‌ترکد؛ می گویند مادر شهید دارایی است که همراه برادر و همسر شهید برای آغاز طرح «امام رئوف» به مسجد آمده‌اند... . 
زمان آغاز طرح است و امام جماعت و فعالان مسجد همراه با خادمیاران رضوی کار را شروع می کنند. خانه‌هایی که توسط معتمدین محله شناسایی شده، مقصد تحویل بسته‌های معیشتی بنیاد کرامت رضوی هستند. خانه‌هایی که غالباً ظاهری فرسوده دارند و رنگ رخسارشان، از سر درون خانه حکایت دارد. 
زنگ اولین خانه می زنیم و خادم مسجد، بعد از سلام و احوال پرسی با حفظ احترام و کرامت، بسته متبرک را تقدیم می‌کند. صاحبخانه که پیرزنی بیمار است و فرزندی هم ندارد، بسته را تحویل می گوید و  با صدایی ضعیف می‌گوید: «خیر ببینید، از صاحب این ماه مزد بگیرید».

طرح مواسات و همدلی 2

امام هشتم(ع) دستگیرتان باشد
مقصد بعدی، منزل پیرمردی است که به دلیل آسیب جسمی، توان کار کردن ندارد و مدتی است با کمک‌هایی که از طرف مسجد طفلان مسلم دریافت می‌کند، روزگار می‌گذراند. بسته متبرک را همسرش تحویل می‌گیرد و او نیز دعای خیری به خادمان مسجد و حرم مطهر هدیه می‌دهد: «خود امام هشتم در دنیا و آخرت دستگیرتان باشد...».

طرح مواسات و همدلی 3

ارائه خدمات گسترده بنیاد کرامت رضوی با تلاش شهید دارایی 
در جریان توزیع بسته‌ها، با خانم غلامی که پس از شهید دارایی، مسئولیت سنگین کانون خدمت رضوی و مرکز نیکوکاری شهید جهاندیده را در شهرک شیرین عهده دار شده، درباره فعالیت‌های این کانون گفتگو می‌کنم و او می‌گوید: این مرکز از سال ۹۷ توسط شهید دارایی شروع به کار کرد و در حال حاضر حدود ۵۰۰ پرونده از مددجویان کمیته امداد و نیازمندان محله داریم و آنها را تحت پوشش قرار داده‌ایم.
او اضافه می‌کند: به صورت ویژه در این چند سال کرونایی، از طرح های حمایتی آستان قدس رضوی برای کمک رسانی بیشتر به مددجویان خود بهره برده‌ایم. توزیع بسته‌های بهداشتی و رسیدگی به امور درمانی بیماران، چندین نوبت توزیع بسته‌های اقلام معیشتی و کارت «نان مهربانی»، انواع طرح‎های حمایتی بنیاد کرامت رضوی بودند که در این منطقه کم برخوردار به اجرا درآمد و مددجویان ما از آن بهره‌مند شدند. 

طرح مواسات و همدلی 4

محله زندگی شهید اصلانی، دومین نقطه شروع طرح
منطقه سیدی، دومین نشانی است که از آنجا طرح حمایتی «امام رئوف» آغاز می‌شود؛ جایی که محل سکونت خانواده شهید اصلانی است. بیرون مسجد و مجتمع خیریه صاحب الزمان(عج) مملو از بنرهای تبریک و تسلیت شهیدان اصلانی و دارایی است و روی یکی از آن‌ها، عبارتی زیبا نقش بسته است: حماسه سازان همیشه جاوید روحانیت. پسر، همسر و داماد شهید اصلانی با وجود سوگوار بودن، پای کار این طرح مردمی هستند و به قول همسر شهید، آمده‌اند تا نگذارند سنگر خدمت‌رسانی آن شهید، خالی بماند. 
۱۵۱۰ بسته اقلام غذایی در مسجد آماده‌ و بسته‌بندی شده تا در سطح ۱۶ مسجد پهنه شهید سعادتی توزیع شود،. فرزند شهید حجت الاسلام اصلانی که مشغول هماهنگی برای آغاز ارسال بسته‌های معیشتی بنیاد کرامت رضوی است می‌گوید: پدرم به همراه شهید دارایی در کنار فعالیت در ستاد ساماندهی مسائل فرهنگی حاشیه شهر مشهد، به عنوان مسئول ساماندهی ۸ پهنه حاشیه شهر و به صورت ویژه پهنه شهید سعادتی و نیز به عنوان مسئول کانون خدمت رضوی صاحب الزمان(عج) با آستان قدس رضوی همکاری داشت و دریافت و توزیع بسته‎های معیشتی و اجرای طرح‌های فرهنگی و محرومیت زدایی را بر عهده داشت.
خانم پورعلی هم که نه فقط همسر، بلکه همسنگر فعالیت‌های جهادی شهید اصلانی بوده است، می‌گوید: شهید اصلانی برای رفع مشکلات گرفتاران و خانواده‌های بی بضاعت، با همه نهادها به ویژه آستان قدس رضوی همکاری داشته و در روز شهادت هم پیگیر برپایی سفره‌های افطاری ساده برای اقشار بی بضاعت بود که در حرم مطهر حضرت رضا (ع) به شهادت رسید. او ادامه می‌دهد: من، فرزندان و خانواده‌ام همگی آماده ایم پشت سر شهدا و در خط ولایت فقیه حرکت کنیم و برای کمک به رزمایش مواسات و خالی نماندن سفره محرومین از جان و مال و آبروی خودمان هم بگذریم. 
وقت توزیع اقلام که می‌رسد مادر و پسر همراه هم یک به یک به سراغ نشانی منازل خانواده‌های شناسایی شده می‌روند. پسر شهید اصلانی بسته‌ها را طوری زیر عبایش حمل می‌کند که اهالی محله متوجه این کمک‌رسانی نشوند، چرا که معتقد است هدیه متبرک حضرت رضا(ع) باید با حفظ آبرو، عزت و احترام به دست‌ این خانواده‌ها برسد و کرامتشان حفظ شود.

انتهای پیام

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.