مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی ضمن تشریح روند رسیدگی به چندین پرونده تخلف گران‌فروشی تشکیل شده برای دانه‌درشت‌های بازار ارزاق عمومی، از برخورد قاطع با یک شرکت فروش جوجه یک‌روزه، چند عمده‌فروش بازار مرغ و یک فروشگاه زنجیره‌ای شناخته شده در مشهد خبر داد.

برخورد با گران‌فروشی ۸میلیاردی جوجه یک‌روزه

سیدمرتضی مدنی فدکی به قدس گفت: نخستین پرونده‌ای که به آن اشاره خواهم کرد، موضوع رسیدگی به تخلف گسترده یک شرکت شناخته شده‌ای است که در زمینه فروش جوجه یک‌روزه به مرغداری‌ها به صورت گسترده فعالیت می‌کند.
وی ادامه داد: پیش از آنکه محتوای پرونده تشریح شود خوب است هم‌استانی‌های عزیز بدانند جوجه یک‌روزه با تدابیری که از سوی دولت اندیشیده شده برای کنترل قیمت‌های نهایی مرغ در بازار، دارای قیمت مصوب است. متأسفانه یکی از دلایل نوسان قیمت مرغ و هزینه تمام شده آن برای مرغدار هم فروش جوجه یک‌روزه با قیمت‌های غیرمجاز توسط افراد سودجو است.

جوجه یک‌روزه را چندفروختند؟
وی بیان کرد: این درحالی است که یارانه دولتی در این بخش داده می‌شد و باید براساس قوانین اقدام به فروش جوجه‌های یک‌روزه می‌کردند.
اما در این پرونده این‌گونه عمل نشده بود و سال گذشته تیم‌های نظارتی مستنداتی بدست آوردند که با گلایه‌های فراوان مرغداران نیز همراه بود.
مدنی فدکی تصریح کرد: بررسی جوانب کار حاکی از آن بود که شرکت شناخته شده موصوف که در حوالی مشهد فعالیت می‌کرد، به جای تبعیت از قیمت مصوب فروش جوجه یک‌روزه، هر قطعه جوجه را به جای ۴هزار ۲۰۰ تومان در حدود ۷هزارو ۳۰۰ تومان به فروش می‌رساند.
باتوجه به اینکه این رفتار به هیچ عنوان جای چشم‌پوشی و یا صدور اخطار رعایت قانون وجود نداشت، دستور برخورد قاطع و عبرت‌آموز با متخلف صادر شد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: تیم نظارتی به سرعت وارد عمل شد و ضمن ممانعت از استمرار این اقدام خلاف قانون، مستندات خروج جوجه یک‌روزه از شرکت مذکور به همراه اسناد مالی آن‌ها جمع‌آوری شد. وقتی اقدام‌های گسترده خلاف قانون محرز شد، گزارش تخلف گران‌فروشی عظیم واقع‌شده تنظیم و به تعزیرات حکومتی مشهد ارسال شد.
با وصول پرونده دستور ارجاع آن به یکی از شعبات بدوی صادر و از مقام رسیدگی‌کننده خواسته شد اشد مجازات برای متخلف در نظر گرفته شود.
وی افزود: پس از آن، پرونده مراحل مورد نیاز خود را طی کرد و مدیران شرکت هم در جلسه‌های رسیدگی تعزیراتی به پرونده در دفاع موضوعاتی را مطرح کردند که در نهایت تمامی آن‌ها واهی و مورد پذیرش رئیس شعبه بدوی قرار نگرفت و رأی محکومیت شرکت مذکور داده شد.
در این خصوص متخلفان در بازه زمانی وقوع تخلف، ۸ میلیارد تومان گران‌فروشی کرده بودند که برهمین اساس مورد اعمال قانون قرار گرفتند.
از سوی دیگر رأی مذکور با اعتراض متخلفان به شعبه تجدیدنظر ارجاع که رأی صادره در مرحله بدوی بدون کم و کاستی تأیید و قطعی شد.
همچنین دستور مسدود کردن حساب‌های بانکی شرکت صادر شده است و دیگر مراحل وصول جریمه اعلام شده در دستور کار قرار دارد.

 ماجرای گران‌فروشی میلیاردی مرغ 
وی در تشریح پرونده‌ای دیگر که موضوع گران‌فروشی میلیاردی مرغ در بازار بود هم بیان کرد: در یکی از گشت‌ها که رئیس شعبه سیار تعزیرات حکومتی مشهد به همراه کارشناسان سازمان صمت استان برای نظارت بر روند عرضه مرغ گرم به سطح بازار رفته بود، مشاهده شد یک عمده‌فروش دست به گران‌فروشی زده که همان‌جا دستور بررسی تمامی زوایای کار صادر می‌شود.
اقدام‌های صورت‌گرفته نشان داد فرد متخلف ۴میلیارد و۱۰۰ میلیون تومان در یک بازه چندروزه گران‌فروشی کرده است که گزارش تخلف برای این فرد تنظیم و در یکی شعبات تعزیرات حکومتی مشهد تحت رسیدگی قرار گرفت و رأی محکومیت متخلف صادر شد.

 نقره‌داغ فروشگاه زنجیره‌ای
مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی در ادامه گفت: سومین پرونده متعلق به یکی از شعبات فروشگاهی زنجیره‌ای در مشهد است. این فروشگاه هم دست به گران‌فروشی مرغ به مبلغ ۸۹۱میلیون تومان در بازه چند روزه‌ای زده بود که اقدام‌های سودجویانه مدیران مجموعه حین گشت سیار تعزیرات حکومتی برملا و برهمین اساس گزارش تخلف واقع شده تنظیم و به صورت دقیق مورد رسیدگی قرار گرفت.
مدنی اظهار کرد: درنهایت براساس قانون عاملان این اقدام به پرداخت دو برابر ارزش ریالی تخلف گران‌فروشی صورت‌گرفته محکوم و رأی آن نیز صادر و پس از طی کردن مرحله تجدید نظرخواهی قطعی شد. در حال حاضر هم پرونده به واحد اجرای احکام تعزیرات حکومتی ارسال شده و رأی مذکور در مرحله اجرا قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.