مدیرعامل ایران خودرو گفت: مسائلی در رابطه با مافیای خودرو مطرح می شود، سوال من این است که مافیای خودرو کیست و کجاست؛ آن ها که این مسائل را مطرح می کنند بگویند که مافیای خودرو کیست و به ما نشان دهند.

 مدیرعامل ایران خودرو: مافیای خودرو را به ما معرفی کنید

به گزارش قدس آنلاین، مهدی خطیبی، مدیر عامل ایران خودرو در مراسم بازدید خبرنگاران از خطوط تولید این شرکت خودروسازی اظهار کرد: در گروه صنعتی ایران خودرو دو برنامه کوتاه مدت و ۵ محور میان مدت و بلند مدت طراحی شده  که در حال حاضر در مرحله اجرا و انجام آن هستند. 

وی افزود: جمع آوری خودروهای کف پارکینگ یکی از دو برنامه کوتاه مدت ما بود که از ابتدای اسفند ۱۴۰۰ تا ۳۰ اسفند ۱۴۰۱ حدود ۱۲۵ هزار خودرو به بازار عرضه شده است و تعداد خودروهای پارکینگ مرکزی ایران خودرو به صفر رسید. برگردان آرامش به ایران خودرو نیز برنامه کوتاه مدت دیگر ما بود که در این زمینه نیز توفیقاتی خوب حاصل شده است. 

مدیرعامل ایران خودرو  با اشاره به ۵ محور میان مدت و بلند مدت، بیان کرد: افزایش تولید یکی از ۵ محور است که به طور شبانه روزی به آن فکر می کنیم، تولید ۷۲۵ هزار خودرو سواری و ۲۵ هزار خودرو تجاری در برنامه ما قرار دارد و محقق خواهد شد. 

وی افزود: محور دوم مورد توجه به کیفیت خودرو است و براین اساس دو خودرو جی ال ایکس و سمند از خط تولید خارج شده است، محور سوم بحث جهش کیفیت در محصولات ایران خودرو است و بیش ۱۶۰ برنامه در قالب کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در این رابطه طراحی شده است. 

خطیبی اظهار کرد: محور چهارم توسعه محصول و کوتاه شدن زمان طراحی و تولید است که در این زمینه امسال اتفاقات خوبی خواهد افتاد و محور پنجم نیز توسعه صادرات است و برنامه ما صادرات ۱۵ هزار خودرو سواری است و اگر این اتفاقات محقق شود گروه صنعتی ایران خودرو از زیان خارج خواهد شد. 

وی بیان کرد: فضای کار به گونه ای ترسیم شده که بسیار کارکردن را سخت کرده است. ایران خودرو به عنوان بزرگترین خودروساز ایران و خاورمیانه و یکی از خودروسازان مطرح خاورمیانه به اعتقاد کارشناسان با تمام محدودیت ها یک سر و گردن بالاتر از بسیاری از بخش های اقتصادی کشور است.

مدیرعامل ایران خودرو گفت: کسانی با حسن نیت و سوء نیت به دنبال حاشیه و مانع تراشی برای رسیدن به اهداف ما است بدانند اگر می خواهند به ایران خودرو برسند باید خودشان را بزرگ کنند و ما نمی گذاریم این موجود را کوچک کنند و اندازه خودشان کنند. 

وی گفت: از دو روز گذشته طی سه مرحله ایران خودرو تولید خودرو ناقص نخواهد داشت. 

خطیبی بیان کرد: ۴۷۱ هزارو ۴۰۰ خودرو تولید ایران خودرو در سال گذشته بود و براساس محاسبات اگر خودرو ناقص در سال ۱۴۰۰ توسط ایران خودرو  تولید نمی شد ۴ هزار میلیارد تومان برای ایران خودرو صرفه جویی می‌ شد و کیفیت محصولات ۲۵ درصد افزایش می یافت و حاشیه های مربوط به مسائل خودروهای کف پارکینگ به وجود نمی آمد. 

وی افزود: تامین مالی به جدیت پیگیری می‌شود و در اسفندماه گذشته ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به قطعه سازان پرداخت شد. 

مدیرعامل ایران خودرو گفت: معوقات خودرویی به حدود ۷ هزار و ۵۰۰ دستگاه رسیده است و امیدوریم تا پایان اردیبهشت این عدد به صفر برسد. 

خطیبی با بیان اینکه با واردات خودرو موافق است، گفت: مسائلی در رابطه با مافیای خودرو مطرح می شود، سوال من این است که مافیای خودرو کیست و کجاست؛ آن ها که این مسائل را مطرح می کنند بگویند که مافیای خودرو کیست و به ما نشان دهند. 

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.