نیروهای اشغالگر اسرائیلی با یورش به صحن‌های مسجد الاقصی، نمازگزاران را اخراج و زمینه اقدام شهرک نشینان را برای هتک حرمت مسجد فراهم کردند.

یورش نیروهای اشغالگر صهیونیست به مسجد الاقصی و اخراج نمازگزاران

به گزارش قدس آنلاین، نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی با یورش به مسجدالاقصی، نمازگزاران فلسطینی را از این مسجد بیرون کردند تا زمینه اقدام شهرک نشینان در هتک حرمت مسجدالاقصی و ورود به آن فراهم شود.

صدها شهرک نشین، امروز چهارمین روز پیاپی با حمایت نظامیان اشغالگر، وارد مسجدالاقصی شدند. نیروهای اشغالگر به شماری از زنان حاضر در مسجد الاقصی حمله کردند.

مدافعان مسجدالاقصی حین یورش شهرک نشین‌ها شعارهایی در حمایت از این مسجد سردادند.

در همین حال، شیخ عکرمه صبری خطیب مسجدالاقصی در توئیتی نوشت: بخشی از جشن‌های یهودیان این روزها در داخل حرم ابراهیمی در شهر الخلیل(در کرانه باختری اشغالی) برگزار می‌شود. این حرم پس از جنایت قتل عام سال ۱۹۹۴ میلادی توسط فردی به نام[باروخ کاپل]گلدشتاین تقسیم شد. لازم است جهان بداند که ما در بیت المقدس هرگز و به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد آنچه در حرم ابراهیمی اتفاق افتاد، در معراج گاه پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) اتفاق بیفتد.

یادآوری می‌شود گلدشتاین سال ۱۹۹۴ میلادی نمازگزاران فلسطینی را در حرم ابراهیمی با مسلسل به رگبار بست و در پی آن ۲۹ نمازگزار شهید و ۱۵۰ نمازگزار زخمی شدند.

جمعه هفته گذشته نظامیان رژیم صهیونیستی به نمازگزاران فلسطینی در مسجدالاقصی حمله کردند که منجر به مجروح شدن بیش از ۱۵۰ نفر و بازداشت ۴۰۰ نفر شد.

این حمله با واکنش‌های بسیاری همراه بود و جنبش‌های فلسطینی و سران برخی کشورهای عربی آن را محکوم کردند.

از طرفی دیگر، شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد که امروز نشستی با محوریت قدس اشغالی تشکیل خواهد داد. این نشست به درخواست ۵ کشور(فرانسه، ایرلند، چین، نروژ و امارات) انجام می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.