۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۷
کد خبر: 795194

با راهیابی تیم‌های آلومینیوم اراک و نساجی قائمشهر به فینال جام حذفی حالا باید منتظر یک فینال تمام شهرستانی باشیم.

به گزارش قدس آنلاین، با راهیابی تیم‌های آلومینیوم اراک و نساجی قائمشهر به فینال جام حذفی حالا باید منتظر یک فینال تمام شهرستانی باشیم.

این دو تیم در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی دست به کار بزرگی زدند و با شکست دادن سرخابی‌های پایتخت به جمع چهار تیم نهایی راه یافتند و در نیمه نهایی هم با عبور از سد حریفان لیگ دویی و لیگ یکی‌شان، فینالیست شدند.

صعود دو تیم از این حیث اهمیت بالایی دارد که از حضورشان در لیگ برتر زمان زیادی نمی گذرد. آلومینیوم در دومین فصل حضورش در سطح اول فوتبال کشور به این موفقیت مهم دست یافت و نساجی در سومین سالی که لیگ برتری شده، فینالیست جام حذفی شد.

نباید فراموش کنیم که این دو تیم با وجود سابقه لیگ برتری کم، هزاران هوادار دو آتیشه دارند که در سرما و گرما پشت تیمشان بودند و قطعاً یکی از جذابیت‌های فینال خواهند بود. اما سؤال مهم در این مقطع این است که در صورت قهرمانی هر یک از این دو تیم آیا آن‌ها قادر به حضور در لیگ قهرمانان آسیا خواهند بود یا اینکه سرنوشت استقلال ، پرسپولیس و گل گهر در انتظار قهرمان این دوره از مسابقات است؟

در حال حاضر هیچ یک از دو تیم آلومینیوم و نساجی مجوز حرفه‌ای برای ورود به لیگ قهرمانان ندارند و چنانچه بخواهند نسبت به دریافت این مجوز اقدام کنند، باید شرایط مورد نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا را ابتدا بدست آورند.

از طرفی یک ابهام دیگر نیز در خصوص قهرمان این دوره رقابت‌های حذفی وجود دارد و اینکه امتیاز ورود به لیگ قهرمانان آسیا بر اساس تصمیم‌گیری فدراسیون فوتبال ایران است، سؤال مهم این است که آیا فدراسیون فوتبال نسبت به معرفی یکی از دو تیم حاضر در فینال برای شرکت در لیگ قهرمانان آسیا اقدام خواهد کرد یا اینکه فرصت حضور در آسیا از آن‌ها سلب خواهد شد؟

مطمئناً مدیران تیم قهرمان خواستار حضور در لیگ قهرمانان آسیا خواهند بود؛ اما برای این مهم باید پیش نیازهای اولیه برای آن‌ها فراهم شود که مهم ترین این پیش‌نیازها ورزشگاه استاندارد و مجهز است که در حال حاضر تیم فوتبال نساجی فاقد ورزشگاه استاندارد است و بعید به نظر می‌رسد به این زودی‌ها این معضل برای آن‌ها برطرف شود.

در خصوص آلومینیوم اراک نیز داستان به همین ترتیب است، آن‌ها برای دریافت مجوز حرفه‌ای بایستی همه شاخص‌های لازم را آماده سازند در غیر این صورت اراکی‌ها نیز به سرنوشت استقلال و پرسپولیس گرفتار خواهند شد.

نکته کلیدی دیگر این است که پس از تعلیق فعالیت‌های کمیته صدور مجوز حرفه ای از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا حالا باید دید آیا AFC موضوع بررسی مدارک اولیه را باز به دست ایرانی‌ها خواهد سپرد یا اینکه این اتفاق توسط بازرسان و کارشناسان کنفدراسیون انجام خواهد شد که در آن صورت کار همه تیم‌های ایران از جمله استقلال و پرسپولیس و سایر باشگاه‌ها حسابی گره خواهد خورد و دردسرهای باشگاه‌های ایرانی فاقد مجوز حرفه‌ای بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.