۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸
کد خبر: 795316

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی از برنامه وزارت راه برای احداث ۳۰ تا ۴۰ شهر جدید در کشور خبر داد.

۴۰ شهر جدید در کشور احداث می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در جلسه با سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اظهار کرد: در شهرهای جدید با استفاده از زمین‌های تخصیص یافته به ساخت مسکن در نهضت ملی مسکن، علاوه بر ساخت مسکن از طریق تبدیل زمین‌ها باید خلق درآمد شده و درآمدهای حاصل در راستای پیشبرد نهضت ملی مسکن صرف شود.

وی با اشاره به اینکه باید در شهرهای جدید ۶۰۰ هزار واحد مسکونی ساخته شود، افزود: احداث ۳۰ تا ۴۰ شهر جدید در کل کشور در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

شهریورماه سال گذشته مدیرعامل سابق شرکت عمران شهرهای جدید ایران  با تشریح جزئیات ساخت ۴۰ شهرک مسکونی در ۱۴ استان کشور گفته بود: ۲ شهرک مسکونی با جمعیت‌پذیری ۵۵ هزار نفر در تهران احداث می‌شود.

حبیب‌الله طاهرخانی با اشاره به برنامه ریزی برای تامین زمین ساخت مسکن در سراسر کشور، اظهار کرد: در این راستا شرکت عمران شهرهای جدید در ۱۴ استان کشور احداث  ۴۰ شهرک را در در دستور کار و مطالعه دارد. در استان تهران تعداد ۲ شهرک با مساحت ۱۴۳۸ جمعیت پذیری ۵۵ هزار نفر و  واحد پذیری ۱۶۶۷۰ واحد در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان این‌که در استان البرز نیز یک شهرک به مساحت ۳۰۰ هکتار و جمعیت پذیری ۲۶ هزار نفر با تعداد واحد ۷۸۸۰ در دستور کار است، افزود: در استان اصفهان یک شهرک به مساحت ۱۴۵۹ هکتار، جمعیت پذیری ۲۹ هزار نفر و پذیری ۸۷۹۰ واحد، در استان‌های فارس و خراسان جنوبی نیز به ترتیب  ۷ و یک شهرک در دست مطالعه قرار دارد.

مدیرعامل سابق شرکت عمران شهرهای جدید ایران با یادآوری این‌که در استان کردستان یک شهرک (نیشتیمان) با مساحت ۴۰۳ هکتار جمعیت‌پذیری ۲۷۰۰۰ و واحدپذیری ۸۱۸۰ واحد عملیاتی شده است، ‌گفت: در استان مازندران ۱۰ شهرک برای شش شهرستان با مساحت ۷۳۷ هکتار، ۶۰ هزار و ۱۰۰ نفر جمعیت‌پذیری و ۱۸۲۱۰ واحد در دستور کار قرار دارد.

طاهرخانی بیان کرد: در گلستان ۷ شهرک در ۷ شهرستان این استان به مساحت ۱۸۲۰ هکتار، جمعیت پذیری ۸۸۵۰۰ نفر برای ساخت ۲۶ هزار و ۸۲۰ واحد احداث خواهد شد. در آذربایجان شرقی ۲ شهرک احداث می‌شود، در این استان یک شهرک در دست مطالعه است و شهرک دیگر با مساحت ۲۶۹ هکتار، جمعیت پذیری ۲۵۸۰۰ نفر و واحدپذیری ۷۸۲۰ واحد احداث می‌شود.

وی با بیان این‌که در استان هرمزگان ۲ شهرک، کرمان یک شهرک و اردبیل یک شهرک به ترتیب با مساحت ۸۶۵ هکتار، ۳۵۰ هکتار و ۲۸۵ هکتار احداث خواهد شد، ‌ یادآور شد:‌ جمعیت‌پذیری این سه شهر مجموعا ۷۵ هزار و ۸۵۲ نفر است، ضمن این‌که  در استان یزد ۳ شهرک و سمنان یک شهرک احداث می‌شود.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.