۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱
کد خبر: 795367

سفارت انگلیس در اوکراین که دو ماه پیش، قبل از آغاز جنگ در این کشور تعطیل شد، از هفته آینده بازگشایی می‌شود.

سفارت انگلیس در کی‌یف بازگشایی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، نخست وزیر انگلیس روز جمعه این تصمیم را در جریان یک کنفرانس خبری از دهلی نو و به عنوان آنچه او نمایش حمایت از دولت و مردم اوکراین خواند عنوان کرد. هم زمان وزیر امور خارجه انگلیس در توئیتی ملیندا سایمونز را به عنوان سفیر انگلیس در اوکراین معرفی کرد.

انگلیس در ماه فوریه گذشته سفارت خود را از پایتخت اوکراین خارج کرد، اما با توجه به اینکه گفته می‌شود روسیه تمرکز عملیات نظامی خود را به شرق اوکراین منتقل کرده، شماری از کشورها در روزهای اخیر سفارتخانه‌های خود را بازگشایی کرده‌اند.

نخست‌وزیر انگلیس امروز با ایراد سخنانی در دهلی نو گفت: «استقامت فوق‌العاده و موفقیت رئیس‌جمهور زلنسکی و مردم اوکراین در مقاومت در برابر نیروهای روسیه در کی‌یف به این معناست که امروز می‌توانم اعلام کنم به زودی - هفته آینده - سفارت خود را در پایتخت اوکراین بازگشایی خواهیم کرد.»

این درحالیست که انگلیس از زمان آغاز جنگ اوکراین، به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و با اتخاذ مواضع ضد روسی، ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی و اعمال تحریم‌ علیه روسیه به تنش‌ و درگیری‌ها دامن زده است.

رسانه‌ها اخیراً گزارش کردند، لندن نگران است که دیگر متحدان ناتو، اوکراین را مجبور کنند که هر چه سریع‌تر به حل و فصل درگیری با روسیه بپردازد، این در حالی است که لندن هرگونه ایده امضای توافق صلح با روسیه را رد می‌کند و در مقابل اصرار دارد که کی‌یف باید اول از همه در قدرتمندترین موضع ممکن قرار بگیرد.

درهمین پیوند، سخنگوی بوریس جانسون امروز از آموزش نظامی نیروهای اوکراینی در خاک انگلیس خبر داد. وی افزود، انگلیس در هماهنگی با متحدان خود تجهیزات جدیدی را در اختیار سربازان اوکراینی قرار داده است که شاید پیشتر با آنها کار نکرده باشند.

"ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری‌ها در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.