سازمان ملل متحد خواستار تحقیقات فوری در مورد خشونت پلیس رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در مسجد الاقصی شد.

سازمان ملل خواستارتحقیق درباره خشونت صهیونیستها در مسجدالاقصی شد

به گزارش قدس آنلاین، کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد خواستار تحقیقات فوری در مورد خشونت پلیس رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در مسجد الاقصی شد.

«راوینا شمداسانی»، سخنگوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد در یک کنفرانس مطبوعاتی در ژنو گفت: «خشونت نیروهای امنیتی اسرائیل علیه فلسطینی‌ها در مجاورت مسجد الاقصی در فاصله ۱۵ تا ۱۷ آوریل منجر به مجروح شدن ۱۸۰ نفر از جمله ۲۷ کودک شده است.»

این مقام سازمان ملل متحد همچنین اعلام کرد که نیروهای صهیونیستی در مدت مذکور حدود ۴۷۰ فلسطینی از جمله ۶۰ کودک را دستگیر کرده‌اند.

شمداسانی در بیانیه خود همچنین نگرانی عمیق سازمان ملل را از تشدید خشونت‌ها در اراضی اشغالی فلسطین طی ماه گذشته ابراز کرد و افزود: «باید در مورد خشونت پلیس اسرائیل که منجر به مجروح شدن نمازگزاران در مسجد الاقصی شد، تحقیقات فوری، بی‌طرفانه، مستقل و شفاف انجام شود و مسئولین این خشونت‌ها باید پاسخگو باشند.»

روز جمعه همچنین هلال احمر فلسطین اعلام کرد که حداقل ۴۵ فلسطینی در درگیری با نظامیان رژیم صهیونیستی طی این روز در کرانه باختری زخمی شده‌اند.

هلال احمر در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در درگیری با نظامیان اسرائیلی در منطقه بیتا و بیت دجان در نزدیکی شهر نابلس در کرانه باختری چهل و پنج فلسطینی مجروح شدند.»

اعلام آمار این مجروحان فلسطینی در حالی است که روز جمعه در بیت المقدس ده‌ها نفر دیگر نیز در پی استفاده نظامیان صهیونیست از گاز اشک آور در مسجد الاقصی که درگیری با نمازگزاران فلسطینی روی داد، دچار آسیب شدند.

روز جمعه همچنین برخی منابع از شلیک دو راکت از شمال نوار غزه به سمت اراضی اشغالی خبر دادند. این منابع تاکید کردند که در پی شلیک این دو راکت، سامانه گنبد آهنین در شهرک‌های صهیونیستی مجاور باریکه غزه فعال شده است. همچنین در پی حمله راکتی مقاومت، آژیر هشدار در شهرک‌های صهیونیستی مجاور باریکه غزه به صدا درآمد.

منابع عبری زبان مدعی شدند که گروه‌های مقاومت دو راکت به سمت اراضی اشغالی شلیک کردند اما این دو راکت قبل از عبور از موانع مرزی و رسیدن به شهرک‌های صهیونیستی منفجر شدند. همزمان منابع فلسطینی گفته‌اند که یکی از چند راکت شلیک شده از موانع مرزی عبور کرده و به نزدیکی شهرک سدیروت اصابت کرده است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.