پایگاه خبری عبری زبان "واللا" پنجشنبه شب در گزارشی به جزییات جنگ سال ۲۰۱۴ رژیم صهیونیستی به غزه پرداخت و نوشت که در این جنگ ۶۸ سرباز و افسر اسرائیلی کشته شدند.

یک پایگاه خبری صهیونیستی جزییات خسارت جنگ ۲۰۱۴ به غزه را فاش کرد

به گزارش قدس آنلاین، این پایگاه خبری در گزارشی طولانی که در خصوص آمادگی ارتش رژیم صهیونیستی برای هرگونه دور جدید رزمی در کرانه باختری پرداخت، این موضوع را بیان کرد.

این گزارشی اعلام کرد که ارتش اسرائیل دست به رشته آموزش‌های فشرده‌ای زده است تا آمادگی سربازان اسرائیلی در یک جنگ احتمالی در نوار غزه تضمین شود.

این گزارش افزود که این تمرینات شامل امکان انجام مانور زمینی در داخل اماکن مسکونی در نوار غزه است.

نبرد رژیم صهیونیستی علیه غزه، ۸ جولای سال ۲۰۱۴ آغاز شد. سرکردگان رژیم تل آویو این جنگ را به نام "صخره سخت" نام گذاری کرده بودند.

نیروهای مقاومت فلسطین از همان ساعات اولیه با موشک باران مناطق مختلف سرزمین‌های اشغالی از جمله تل‌آویو و شهرهای دیگر به این حملات پاسخ دادند.

گردان‌های عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس نیز دست به یک عملیات ویژه دریایی و کماندویی در پایگاه زیکیم زد.

 نیروهای مقاومت در روز ۱۸ جولای هواپیماهای بدون سرنشین خود را بر فراز آسمان سرزمین‌های اشغالی و تأسیسات حساس رژیم صهیونیستی به پرواز در آوردند.

 مقاومت فلسطین یک روز پس از آن؛ یعنی در ۱۹ جولای نیروهای خود را در پشت خطوط دشمن صهیونیستی مستقر کرد.

در روز ۲۰ جولای، رژیم صهیونیستی از آغاز حمله زمینی به نوار غزه خبر داد. در همین روز بود که نیروی هوایی رژیم صهیونیستی کشتار وحشیانه و گسترده‌ای را در منطقه الشجاعیه به راه انداخت، به طوری که در جریان آن بیش از ۷۰  غیرنظامی شهید شدند.

در عین ‌حال هم‌زمان با آغاز عملیات زمینی نیروهای صهیونیستی در نوار غزه، مقاومت فلسطین موفق به اسارت گرفتن یک نظامی صهیونیست شد.

همچنین نیروهای مقاومت فلسطین کمینی را در منطقه حی التفاح انجام دادند و در نتیجه آن ۱۴ نظامی صهیونیست به هلاکت رسیدند و شاؤول آرون نظامی دیگر صهیونیستی به اسارت نیروهای مقاومت در آمد.

در روز اول آگوست ۲۰۱۴، رژیم صهیونیستی کشتار دیگری را در منطقه رفح انجام داد. این رژیم همچنین در طول مدت جنگ تلاش داشت، بسیاری از سران مقاومت فلسطین را ترور کند.

رژیم صهیونیستی همچنین در ادامه تلاش‌های خود در این راستا محمد ابو شماله، محمد برهوم و رائد العطار را در روز ۲۱ آگوست ۲۰۱۴ به شهادت رساند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.