مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران گفت:تعداد ۹۲ یادمان شهدای گمنام ۲۰ یادمان از ۱۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت داشته است.

اِلمان ۶ خلبان دفاع مقدس در مازندران ساخته می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، سردار  عبدالله ملکی با بیان اینکه سال گذشته با کمک خیرین، ۹۳ کتاب در حوزه دفاع مقدس چاپ و منتشر کردیم، بیان کرد: باید تلاش کنیم برای شهدا و جانبازان و آزدگان استان کتاب بنویسیم و این آثار به عنوان سند برای آیندگان بماند. این اداره کل در حوزه تولید فیلم و جشنواره‌های دفاع مقدس با حمایت و مشارکت سپاه کربلا، اداره کل ارشاد، بنیاد شهید و حوزه هنری و بعضی از مؤسسات خصوصی اقدامات خیلی خوبی انجام داده است. همچنین با کمک خیرین تدوین دایره المعارف دفاع مقدس را در سه حوزه شهدا، مکان و جغرافیا و یگان‌های رزم در هزار مدخل در دست تهیه داریم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران با بیان اینکه یکی از نگرانی‌های پیشکسوتان و خانواده‌های شهدا این است که مازندران نتوانست طی این ۴۰ سال یک فیلم بلند سینمایی در حوزه دفاع مقدس تولید کند، خاطرنشان کرد: انتظار داریم با موضوع سردارن شهید استان شیرودی، بصیر، طوسی، نوری و علمای استان فیلم تولید بشود و این مهم از دغدغه‌های ماست.

وی با اشاره به اینکه جشنواره‌های دفاع مقدس یکی از مأموریت‌های این اداره کل است، ادامه داد: جمع آوری خاطرات رزمندگان و آزادگان یکی از اهداف جشنواره‌هاست و تاکون ۱۴ جشنواره در این موضوع برگزار شده است.

سردار ملکی با اشاره به اینکه ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان وارد سیزدهمین سال شده است، گفت: این مرکز بزرگترین موزه فرهنگی دفاع مقدس کشور است که در مساحت ۶۰ هکتاری در حال ساخت است و تعدادی از ابنیه‌ها را در سال ۹۶ افتتاح کردیم. این مرکز دارای ۴۰ پروژه است و تاکنون ۱۳ پروژه کامل آماده شده است. محتوای موزه مهم است و تاکنون آثار و سوژه‌های خوبی آماده شده است.

وی یادآور شد: تعداد ۹۲ یادمان شهدای گمنام ۲۰ یادمان از ۱۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت داشته است. یادمان شهدای گمنام بهشهر، دانشگاه امام محمدباقر ساری، زیراب سوادکوه، سیمرغ، پل سفید، بندپی شرقی بابل، کجور و پول و رامسر و مصلای چالوس، دانشگاه آزاد آمل، محمودآباد و چمستان از پیشرفت‌هایی برخوردار بوده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان در مازندران تأکید کرد:ساخت اِلمان ۶ خلبان شهید در شهرهای جویبار، رامسر، تنکابن، نکا، ساری و آمل از سال گذشته کلید خورد و المان شهید ذبیحی در جویبار به بهره برداری رسید و در پنج شهرستان نیازمند عزم جهادی مسئولان هستیم.

منبع: ایسنا

انتها ی خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.