شهر بیت‌المقدس امروز شاهد تنتش‌آفرینی مأموران صهیونیستی علیه زائران مسیحی کلیسای رستاخیز بود.

آخرین تحولات فلسطین؛ صهیونیست‌ها با مسیحیان

به گزارش قدس آنلاین، بیت‌المقدس و بخش‌هایی از کرانه باختری امروز (شنبه) نیز شاهد تجاوزات و تنش‌آفرینی مأموران رژیم صهیونیستی بود و در این میان مسلمانان و مسیحیان هرکدام به نوبه خود در معرض این اقدامات صهیونیست‌ها قرار داشتند.

به نوشته رسانه‌های فلسطینی، نظامیان صهیونیستی از صبح امروز مسیرهای منتهی به کلیسای معروف «رستاخیز» (یا کلیسای مقبره مقدس) در بخش قدیمی بیت‌المقدس را مسدود کرده و به مسیحیان اجازه ورود به این کلیسا را نمی‌دهند.

امروز برای مسیحیان روز «شنبه مقدس» نام دارد و یک مناسبت مهم دینی به شمار می‌رود. این مناسبت در شهر بیت المقدس به طور جدی هر ساله برگزار می‌شود، اما امسال نیز صهیونیست‌ها همچون سال‌های گذشته در ساعاتی از روز مانع ورود مسیحیان به داخل کلیسای رستاخیز شدند. کلیسایی که از مقدس‌ترین اماکن مذهبی مسیحیان است.

در پی این اقدام نظامیان رژیم اسرائیل، زائران مسیحی نیز اعتراض کرده و در این میان درگیری مختصری نیز به وجود آمد.

از سوی دیگر مقامات امنیتی صهیونیست اعلام کرده‌اند که گذرگاه «بیت حانون» به عنوان تنها گذرگاه تجاری منطقه غزه از فردا (یکشنبه) تا اطلاع ثانوی در پاسخ به شلیک راکت از سوی نیروهای مقاومت بسته خواهد شد.

ارتش صهیونیستی امروز از اصابت چند خمپاره از سمت غزه به شهرک‌های صهیونیست‌نشین خبر داد. شب گذشته نیز یک راکت از سمت غزه شلیک شده بود.

اما در قدس اشغالی نیز مأموران اسرائیلی با یورش به شهرک «قلندیا» در شمال بیت‌المقدس دو جوان فلسطینی را با شلیک گلوله زخمی کردند. در این یورش همچنین «عزات حزین» اسیر تازه آزاد شده فلسطینی بار دیگر بازداشت شد.

مأموران صهیونیستی با یورش به خانه وی، تمامی وسایل خانه‌اش را شکسته و نابود کردند. از آغاز ماه مبارک رمضان تاکنون به میزان تنش‌ها و درگیری‌ها در بیت‌المقدس و کرانه باختری افزوده شده و در غزه نیز در چند روز گذشته شاهد شلیک راکت از سوی نیروهای مقاومت و حملات هوایی رژیم صهیونیستی بودیم.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.