انتشار اسناد مالی دوره مدیریت شهاب عزیزی خادم در فدراسیون فوتبال در رسانه‌های گروهی یک واقعیت تلخ دیگر را به اثبات رساند که باوجود ادعای مدیران پیشین فدراسیون مبنی بر نبود بودجه مناسب برای توسعه فوتبال، منابع در اختیار را صرف پاداش‌های نجومی و ریخت‌وپاش‌های بی‌هدف خود کردند!

سلطان پاداش‌های نجومی محاکمه می‌شود؟

با نگاهی به فهرست پاداش‌های پرداخت شده در طول مدت برگزاری رقابت‌های مقدماتی جام جهانی میان عوامل اجرایی، اعضای هیئت رئیسه فدراسیون، رؤسای کمیته‌ها و عوامل رسانه ای نزدیک به آقای رئیس، زوایایی جدیدی از عملکرد غیر شفاف شهاب عزیزی خادم در فدراسیون فاش شده تا افکارعمومی بیشتر از قبل نسبت به فضای مدیریتی حاکم بر فوتبال ایران بی‌اعتماد شوند.
نکته قابل تأمل‌تر اینکه با وجود این ریخت و پاش‌ها، این تیم مدیریتی همچنان اصرار بر دریافت کمک‌های دولتی داشت و عنوان می‌کرد به منظور موفقیت تیم ملی در رقابت‌های جام جهانی باید نزدیک به ۵ میلیون یورو به این مجموعه اعتبار دولتی تخصیص یابد.

سناریوی کاسه گردانی
اما بخش خنده‌دار این بود که رئیس معزول فدراسیون پیش از برگزاری انتخابات ۱۳۹۹ در برنامه زنده تلویزیونی ادعای مضحکی را مطرح کرد که قادر است پول‌های بلوکه شده فوتبال توسط فیفا را آزادسازی کند و به منظور خودکفا شدن فوتبال نزدیک به هزارمیلیارد تومان آورده مالی خواهد داشت، اما بلافاصله پس از پیروزی در انتخابات سناریوی کاسه‌گردانی را کلید زد تا بساط ریخت و پاش‌های نجومی و حیف و میل‌های بنیادی خود را فراهم آورد.
با این حال نکات عجیبی در لابه‌لای اسناد منتشر شده وجود دارد که به نظر می‌رسد باید رسانه‌های گروهی با مطالبه‌گری براساس قانون خواهان پیگیری دقیق آن از سوی نهادهای نظارتی و قضایی شوند، البته بر اساس اعلام سازمان بازرسی کل کشور به‌زودی بررسی‌های کارشناسی در این خصوص آغاز خواهد شد تا به تخلفات صورت گرفته رسیدگی شود.

پول‌ها برمی گردد؟
اما سؤال بزرگ اینجاست آیا پول‌های حیف و میل شده در طول مدت حضور عزیزی خادم به خزانه فوتبال باز خواهد گشت یا اینکه این افتضاح با یک عذرخواهی و انفصال از خدمت در مشاغل دولتی به دست فراموشی سپرده خواهد شد.
شاید باورپذیر نباشد، اما در شرایطی که تیم ملی ایران در بلاتکلیف‌ترین حالت ممکن به سر می برد و هنوز برنامه آماده سازی این تیم برای حضور پر قدرت در جام جهانی روشن نیست و به گفته مسئولان فعلی فدراسیون مشکلات مالی اجازه انتخاب حریفان پرقدرت را به هیچ یک از مسئولان نمی‌دهد، شهاب عزیزی خادم بخش عمده‌ای از دارایی‌های فدراسیون فوتبال را صرف پرداخت پاداش‌های نجومی به پرسنل فدراسیون فوتبال کرده است.

گران‌ترین رسانه تاریخ
اما این تمام ماجرا نیست، پرداخت حدود ۶هزار یورو به تیم رسانه‌ای برای سفر به لیتوانی از نکات بحث برانگیز دیگر است، البته که این تیم به واسطه همراهی تیم ملی مبلغ قابل توجهی را به عنوان پاداش دریافت کردند تا به عنوان بازوی رسانه‌ای آقای رئیس از همه نظر تأمین باشند و بتوانند در مواقع اضطراری به کمک تیم مدیریتی آقای رئیس بیایند. اما غم انگیزتر اینکه دوستان آقای رئیس در قالب میهمان ویژه با هزینه فدراسیون فوتبال و بدون کسب مجوز لازم از سوی شورای برون مرزی به بهانه حمایت از تیم ملی راهی اروپا می شوند تا سفر تفریحی دور اروپا را با هزینه تیم ملی تجربه کنند.
در حالی که افرادی نظیر وحید هاشمیان و کریم باقری هیچ دریافتی مشخصی نداشتند و بارها اعتراض خود را نسبت به این موضوع نشان دادند اما کوچک‌ترین اتفاقی در حوزه مالی برای آن‌ها رقم نخورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.