رئیس جمهوری سابق آمریکا در مصاحبه‌ای تلویحا گفت: اگر ولادیمیر پوتین صحبت از تسلیحات هسته‌ای کند او را به یک حمله هسته‌ای تهدید می‌کند و در صورت اعلام تصمیم او برای نامزدی برای ریاست جمهوری، "مردم زیادی بسیار خوشحال خواهند شد".

ترامپ: اگر در کاخ سفید بودم، طوری با پوتین حرف می‌زدم که اسم حمله هسته‌ای را نیاورد

به گزارش قدس آنلاین، دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا در مصاحبه با پیرس مورگان در شبکه جدید التاسیس تاک‌تی‌وی(TalkTV) اظهار کرد، معتقد است که جنگ در اوکراین "وحشتناک" است.

وی اضافه کرد: "ما از بابت آنچه که در قبال متوقف کردن این فاجعه انجام دادیم یا انجام ندادیم شرمنده خواهیم شد. این یک فاجعه است. این به نحوی هم اکنون یک جنگ جهانی است."

رئیس جمهوری سابق آمریکا در پاسخ به این سوال که در صورت حضور داشتن در ریاست جمهوری آمریکا چه اقدامی در قبال ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه انجام می‌داد، عنوان کرد: من به او می گفتم که ما خیلی بیشتر از شما تسلیحات هسته‌ای داریم و تسلیحات ما خیلی قدرتمندتر از تسلیحات شماست و شما نباید یک بار دیگر هم از این کلمه استفاده کنید. شما نمی‌توانید بار دیگر کلمه هسته‌ای را استفاده کنید و اگر چنین کاری کنید ما با هم مشکل پیدا خواهیم کرد.

این مصاحبه به مناسبت افتتاح شبکه تاک‌تی‌وی، یک پروژه جدید شرکت News UK، ناشر نشریات تایمز و سان انگلیس انجام شد.

ترامپ همچنین در این مصاحبه بیان داشت: هنوز اینکه برای انتخابات ریاست جمهوری بعدی آمریکا نامزد شود یا خیر را فاش نمی‌کند؛ اما اضافه کرد که "قرار است مردم زیادی بسیار خوشحال شوند."

مورگان از ترامپ پرسید آیا برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ نامزد خواهد شد یا خیر. او در پاسخ به آن گفت: من از بابت دلایل مربوط به امور مالی کمپین انتخابتی و مسائل دیگر اجازه ندارم این را بگویم؛ اما بگذارید بگویم که فکر می‌کنم مردم زیادی قرار است بسیار خوشحال شوند.

این رئیس جمهور سابق آمریکا به مورگان عنوان کرد که معتقد است که خودش را "خیلی صادق‌تر از او" می‌داند. ترامپ اظهار کرد: فکر نمی‌کنم شما صادق باشید. من از اکثر جوانب شخص خیلی صادق‌تری نسبت به شما هستم.

مورگان ظاهرا از این صحبت ترامپ سردرگم شده و پرسید: چرا من صادق نیستم؟ که ترامپ در پاسخ گفت: بیایید وارد این قضیه نشویم. بیایید مصاحبه را تمام کنیم.

ترامپ همچنین در این مصاحبه بار دیگر به سراغ ادعایش در خصوص وقوع تقلب در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا رفت. او در حالی که با مورگان بر سر این موضوع چالش پیدا کرد، او را به خاطر باور به اینکه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا "آزاد و عادلانه" بوده، یک "احمق" خواند.

دونالد ترامپ در بخشی دیگری از این مصاحبه نیز  به خاندان سلطنتی انگلیس پرداخت. او به تصمیم شاهزاده هری، نوه ملکه انگلیس برای عدم حضور در مراسم یادبود پدربزرگش فیلیپ حمله کرده و تاکید کرد که ملکه انگلیس باید او و همسرش مگان مارکل را از تمامی عناوین سلطنتی آنها خلع کند و به خاطر به بار آوردن این "شرمندگی و بی‌احترامی" دیگر به شاهزاده هری اجازه بازدید ندهد.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.