استاندار خراسان رضوی با اشاره به مصوبات شورای ملی زیارت و سامان‌دهی زائران رضوی گفت: زیارت از مبدا تا مبدا در دستور کار قرار دارد و سازمان حج و زیارت طبق مصوبه این شورا، باید برای سازمان‌دهی زائران امام رضا (ع) از مبدا تا مبدا فعال تر شود.

 زیارت از مبدا تا مبدا در دستور کار قرار دارد

به گزارش قدس آنلاین، یعقوبعلی نظری در دیدار با رییس سازمان حج و زیارت در تهران افزود: سازمان‌دهی زائران امام رضا (ع) از مبدا تا مبدا در داخل و خارج کشور باید در قالب کاروان ها و گروه های زیارتی انجام شود.

رییس سازمان حج و زیارت نیز در این دیدار ضمن اعلام آمادگی برای همکاری در این خصوص گفت: به زودی استفاده از ظرفیت دفاتر زیارتی زیر نظر حج و زیارت برای این امر آغاز  شود.

سید صادق حسینی افزود: برای زائران خارجی با استفاده از کشورهای مبدا، امر سازماندهی گروهی و کاروان های زائران حضرت رضا (ع) باید آغاز شود و استفاده از ظرفیت اجلاس متولیان عتبات در سطح جهان اسلام نیز برای حمایت از زائر و زیارت مورد تاکید بسیار است.

نشست شورای ملی زیارت دی ماه سال گذشته پس از وقفه‌ای ۲ ساله با حضور رییس جمهور، برخی از وزیران و مسوولان خراسان رضوی در حرم رضوی برگزار و پیرامون زمینه‌های تسهیل‌گری در امور زائران بحث شد.

سید ابراهیم رئیسی در این نشست ضمن تاکید بر ارزانی هزینه‌های سفرهای هوایی و زمینی و اسکان زائران گفت: زیارت نقش مهمی در ارتقای اخلاق، معرفت و فرهنگ دارد و اقتصاد زیارت موضوع مهمی است و نحوه ارتباط فرهنگی و اقتصادی با این موضوع باید سرلوحه کار شورای عالی زیارت قرار گیرد تا وظیفه هر یک از وزارتخانه‌ها مشخص شود.

همچنین وی بر اهمیت ارتباط وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی و سازمان صدا و سیما با یکدیگر برای ترویج فرهنگ زیارت تاکید کرد.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.