یک مقام ارشد تایوانی می‌گوید: رزمایش نظامی امسال تایوان با الهام از جنگ اوکراین انجام خواهد شد. هدف این اقدام، آمادگی بیشتر در جنگ‌های نامتقارن و شناختی در صورت حمله چین خواهد بود.

شبیه‌سازی حمله چین به جزیره/ تایوان جنگ‌های شناختی و نامتقارن را تمرین می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، متعاقب عملیات روسیه در اوکراین در بالاترین سطح آمادگی در مقابل حمله احتمالی چین است. چین از ابتدا و همواره نسبت به جزیره تایوان ادعای ارضی داشته و هرگونه مقایسه بین اوکراین و تایوان را رد کرده و گفته که تایوان بخشی از چین است و یک کشور مستقل نیست. تایوان در مقابل ادعاهای حاکمیت چین را نمی‌پذیرد و می‌گوید فقط مردم جزیره می‌توانند آینده خود را تعیین کنند.

چین در حدود دو سال گذشته فشار نظامی خود علیه تایوان را افزایش داده است.

بنا به گفته وزیر دفاع تایوان، آموزه‌های جنگ اوکراین امروز به محور مباحثات دفاعی در تایوان و گفت‌وگوها با آمریکایی‌ها تبدیل شده است.

لین ون هوانگ، رئیس بخش عملیات مشترک وزارت دفاع تایوان، گفت که در تمرین‌های هان کوانگ امسال که شبیه‌سازی حمله چین و بزرگ‌ترین تمرین جنگی سالانه تایوان است، از تجربه جنگ اوکراین استفاده خواهد کرد.

وی افزود که در این تمرین‌های نظامی،  ارتش با در نظر گرفتن درس‌های جنگ روسیه و اوکراین، به تمرکز برای  پیشرفت در استفاده از جنگ نامتقارن، جنگ شناختی، عملیات، جنگ اطلاعات و الکترونیک به موازات استفاده از ذخایر و قدرت کامل ملت خواهد پرداخت.

جنگ شناختی مربوط به تأثیر اطلاعات بر روحیه و بینش عموم اعم از نظامی و غیرنظامی است؛ حوزه‌ای که به گفته تایوانی‌ها در حال حاضر هم  در آن با چین درگیر هستند.

جنگ نامتقارن در مورد سلاح‌های بسیار متحرک و گاهی اوقات با فناوری پایین است که البته به سختی از بین می‌روند و در عین حال می‌توانند حملات دقیقی را انجام دهند.

در این میان آمریکا نیز پیامدهای استراتژیک درس‌های جنگ اوکراین را برای تایوان تشریح می‌کند تا این سرزمین جزیره‌ای آمادگی بهتری در مقابل تهاجم احتمالی چین از خود نشان دهد.

منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.