مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نحوه اعمال رتبه‌بندی معلمان در این استان را تشریح کرد.

تشریح نحوه اعمال رتبه‌بندی معلمان در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، سید امیر شوشتری روز چهارشنبه در نشست خبری در آستانه هفته بزرگداشت مقام معلم افزود: این طرح و اجرای آن به عنوان یکی از مطالبات معلمان بود که خوشبختانه با طی کردن امور مربوط به اعمال آن، به صورت رسمی اجرای این طرح در خراسان رضوی دنبال شد که  اعمال آن از ۳۱ شهریور ماه سال ۱۴۰۰ محاسبه و از اول فروردین‌ماه امسال به محض صدور احکام پرداختی به معلمان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه خود اظهار و تایید مدیر مدرسه ملاک اصلی در طرح رتبه بندی معلمان می‌باشد، ادامه داد: از جمله مشکلات در اجرای طرح توقف رتبه ثبت شده برای فرد به مدت ۵ سال است، به این معنا که با تعیین رتبه هر معلم، ۵ سال دیگر امکان افزایش رتبه وجود دارد بنابراین تلاش شد تا رتبه‌های معلمان در حد ایده‌آل باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: به این ترتیب ۵۵ درصد معلمان رسمی استان در رتبه‌های ۳ تا ۴ قرار می‌گیرند، درحالیکه در ابتدا ۲ سال سابقه کاری برای شرکت دادن معلمان در طرح رتبه‌بندی پیش شرط بود، اکنون معلمان از بدو ورود می‌توانند وارد این طرح شوند.

وی اظهار کرد: ۷۶ هزار معلم رسمی خراسان رضوی به غیر از نیروهای رسمی دارای حکم اداری، معلمان خرید خدمات و غیره در این طرح شرکت داده می‌شوند و بین یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تا ۹ میلیون تومان افزایش حقوق برای معلمان با اجرای این طرح اعمال خواهد شد.

شوشتری بیان کرد: به مناسبت گرامیداشت مقام معلم که از ۲ اردیبهشت ماه امسال آغاز می‌شود، تعداد ۷۰ عنوان برنامه در حوزه‌های فرهنگی، پرورشی ، ورزشی و غیره برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد:  امسال ۳۶۹ معلم در خراسان رضوی برای انتخاب معلم برتر به مرحله استانی رسیدند که ۴۱ نفر آنان به عنوان معلم برتر استانی طی مراسمی در روز ۱۸ اردیبهشت ماه تجلیل می‌شوند در حالی که سال گذشته این شمار هشت نفر بودند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در خصوص مدارس کانکسی در استان خراسان رضوی نیز گفت: هم اکنون ۳۰ مدرسه کانکسی با ۷۰ کانکس در استان مشغول فعالیت هستند که بر اساس مصوبات سفر ریس جمهور باید جمع‌آوری و فضای آموزشی جایگزین آنها شوند.

وی ادامه داد: مازاد بر این شمار، تعداد ۷۵ کانکس مخصوص دانش‌آموزان عشایری است که قابل تغییر و جمع آوری نیست، به دلیل اینکه قابلیت جابجایی در ییلاق و قشلاق عشایر را دارد.

میزان فوتی معلم و دانش‌آموز براثر کرونا صفر

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این نشست ضمن قدردانی از همکاری و اطلاع رسانی رسانه‌ها در خصوص ضرورت و روند بازگشایی حضوری مدارس گفت: انعکاس دستورالعملها و همکاری لازم با دستگاههای متولی جهت بازگشایی بسیار مطلوب بود.

صفدر سلطانی افزود: ۲۸۲ تیم نظارتی با ۷ هزار و ۸۰۰ بازدید حضوری از مدارس خراسان رضوی به منظور سنجش آنها، طرح بازگشایی حضوری مدارس را  رقم زدند که ۲۵ درصد این بازدیدها به همراه نمایندگان حوزه بهداشت بوده است.

وی ادامه داد: در قالب این طرح ۷۸ درصد مدارس ۱۰۰ درصد نمرات لازم را جهت بازگشایی حضور کسب کردند.

سلطانی با بیان اینکه از زمان بازگشایی مدارس خوشبختانه هیچ آمار فوتی دانش آموز و معلم براثر ابتلا به کرونا نداشتیم، گفت: شمار افراد مبتلا در سامانه مربوطه وزارت بهداشت بر اساس سن ثبت می‌شود و تفکیک آمار معلم یا دانش آموز آن امکان پذیر نیست.

۲۲ هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان نیز با بیان اینکه در حوزه ترک تحصیل آشکار تعداد ۴۰ هزار دانش آموز در استان شناسایی شدند، ادامه داد: تعداد ۱۸ هزار دانش آموز از این تعداد به تحصیل بازگردانده شدند اما هنوز ۲۲ هزار نفر جذب کلاس و مدرسه نشده‌اند.

محمود رضایی اظهار کرد: در زمینه بازگشت به تحصیل دیگر دانش آموزان باقی مانده بیشتر از این حیث نگرانیم که با توجه به سخت شدن شرایط اقتصادی و فعالیت و کار این دانش آموزان، امکان بازگشت به کلاس و درس برای این گروه سخت‌تر شده است.

وی در خصوص افت تحصیلی دانش‌آموزان نیز گفت: با برگزاری امتحانات میزان افت تحصیلی دانش آموزان به صورت دقیق و متقن قابل استخراج و اعلام است اما قطعا با افت تحصیلی بالایی مواجه هستیم.

افت تحصیلی نگران‌کننده در مقطع ابتدایی

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز با بیان اینکه متاسفانه بیشترین عقب ماندگی تحصیلی ناشی از شیوع ویروس کرونا و توقف آموزش حضوری در مقطع ابتدایی اتفاق افتاده است، افزود: این اداره کل در این راستا کارگروهی با هدف پیگیری افت تحصیلی در بین دانش آموزان تشکیل داده است.
آذر رشیدی افزود: همچنین طرح جبران و تثبیت یادگیری راه‌اندازی شد و دو مصوبه شامل پویش معلمان جوان و دانشجویان بسیجی دانشگاه فرهنگیان در این طرح کلید خورد تا معلمان داوطلب با حضور در حاشیه شهر در راستای جبران افت تحصیلی دانش‌آموزان اقدام کنند.

وی ادامه داد: همچنین روزهای پنجشنبه را فرصت خوبی دانستیم تا معلمان ایثارگر بتوانند به دانش آموزانی که نیاز به تلاش بیشتری دارند در این مقطع کمک کنند.

این مسوول با اشاره به دانش آموزان ترک تحصیل‌ کرده در مقطع ابتدایی بیان کرد: متاسفانه در سال تحصیلی جاری حدود ۱۰ هزار و ۱۰۹ دانش‌آموز دختر و ۸ هزار و ۹۰۹ نفر دانش‌آموز پسر دچار ترک تحصیل، شناسایی شدند.

رشیدی با بیان اینکه در مجموع حدود ۱۹ هزار و ۱۸ نفر دانش‌آموز در مقطع ابتدایی ترک تحصیل کرده‌اند، گفت: تلاش کردیم در کارگروه‌های مربوطه این موضوع آسیب‌شناسی شود و  در راستای رفع آن برآییم.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.