رییس جمهور گفت: احیای دشت قزوین و راه اندازی واحدهای تولیدی نیمه تعطیل این استان باید به عنوان یک اولویت با جدیت دنبال و پیگیری شود.

رییس جمهور: احیای دشت قزوین و صنایع راکد این استان با جدیت دنبال شود

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سید ابراهیم رییسی بامداد پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه قزوین افزود: قزوین یک استان صنعتی است و باید دانش پایه شدن صنایع آن پیگیری شود و فعال سازی کارخانه های تعطیل یا نیمه تعطیل آن باید حتما با جدیت دنبال شود.

وی گفت: وقتی کارخانه و زیرساخت موجود است باید مشکل وقفه در آن را پیگیری کنیم که در این راستا ستاد احیای واحدهای فعال را راه اندازی کرده ایم و دراستان هم باید این ستاد فعال شود.

رییس جمهور افزود: چند مجموعه در استان با خصوصی سازی دچار وقفه شده اند مانند کنتورسازی که باید به صورت ویژه بررسی شود و باید این کارخانه ها حتما به مدار تولید برگردند.

رییس جمهور با اشاره به وضعیت بهداشت و درمان و کمبود زیرساخت های درمان در قزوین با تاکید بر تلاش برای رفع کاستی های این حوزه، افزود: بیمارستان ۷۰۰ تختوابی استان با پیشرفت ۲۰ درصدی مواجه بوده درحالی که در سفرهای استانی به طرح های با پیشرفت بالا اعتبار اختصاص می دهیم ولی با توجه به اینکه نیاز استان به تخت درمانی بالا است در این سفر بودجه مورد نیاز آن تصویب شد تا با سرعت بالا پیگیری شود.

رییسی گفت: استان قزوین یک قطب کشاورزی است به ویژه دشت قزوین و باید بیشتر به آن توجه شود و نسبت به آن یک کار دانش بنیان و علم پایه صورت گیرد و این مصوبه مهم سفر است و  مقام معظم رهبری هم بر آن به عنوان سرمایه استان تاکید کردند.

وی گفت: کمبود آب در استان قزوین نداریم و باید مدیریت آن را اصلاح کنیم و نسبت به بهره برداری از سدها و بهره برداری صحیح از منابع آبی اقدام کنیم.

رییس جمهور در خصوص وضعیت آلاینده ها هم گفت: آلودگی هوا به ویژه در آبیک باید مورد توجه باشد که حتما محیط زیست و استاندار قزوین پیگیری کنند تا مشکلات حل شود.

در معرفی توانمندی های گردشگری قزوین غفلت شده است
وی گفت: قزوین قطب گردشگری است ولی در معرفی آن غفلت شده است.

رییس جمهور گفت: دولتخانه صفوی، یک اثر تمدنی ایران اسلامی است که در دوره پهلوی تلاش شد تا محو شود و باید معرفی و آزادسازی آن انجام شود و دولت در این راستا تلاش می کند و رسانه ها نیز در این خصوص کمک کنند.

رییسی افزود: باید ترمیم این مجموعه صورت گیرد و ساخت و ساز مناسب با گردشگری انجام شود و نسبت به توسعه گردشگری در استان کار جدی صورت گیرد تا کار به نتیجه شایسته برسد.

رییس جمهور افزود: در استان قزوین دانشگاه های بزرگی داریم که ظرفیت خوبی برای تربیت نیروی انسانی هستند و استفاده از نیروی کارآمد تحصیل کرده استان که می توانند در بخش های مختلف مفید واقع شوند در باید دستور کار قرار گیرد که بر آن تاکید کردم تا کمبودها و کاستی ها جبران شود.

وی گفت: در این سفر، اعتبارات ریالی و ارزی قابل توجهی به استان قزوین تخصیص داده شد و پیشرفت کارها از سوی استاندار و معاونت اجرایی نهاد ریاست جمهوری پیگیری خواهد شد.

سفر رییس جمهور به قزوین بیستمین سفر استانی آیت الله رییسی بود.
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.